هدف شورای حکام مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس تقویت همکاری و حفاظت از میراث مشترک است

رئیس مرکز میراث ناملموس تهران گفت: برای گسترش شبکه ارتباطی، تلاش هایی برای تعامل با کشورهای منطقه مانند قطر و ترکمنستان برای عضویت بالقوه داشتیم که با هدف تقویت همکاری و حفاظت از میراث مشترکمان شکل گرفت.

به گزارش میراث آریا، «آتوسا مومنی» رئیس مرکز میراث ناملموس تهران در ابتدای ششمین نشست شورای حکام مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس با اشاره به دستور کار این جلسه گفت: دستور کار شامل معرفی شرکت کنندگان برای به رسمیت شناختن، گزارش دبیر جلسه و مدیرکل مرکز ICH تهران در مورد فعالیت های مرکز از ژوئن ۲۰۲۳ (۵ OGC) تا جولای ۲۰۲۴، انتخابات اعضای جدید GC، اصلاح آیین نامه داخلی مرکز و تجدید نظر در نمودار کارکنان است.

او افزود: در جلسه سوم، از کشورهای عضو دعوت می شود تا دیدگاه های خود را در مورد برنامه اقدام آینده مرکز برای سال های ۲۰۲۵-۲۰۲۶ به اشتراک بگذارند. همچنین یک‌دوره آموزشی برای خبرنگاران برگزار می شود.

مومنی به آماده کردن برنامه‌ پیش نویس عملیاتی سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ اشاره کرد و افزود: این برنامه عملیاتی با مشارکت اعضای هیئت اجرایی و شورای حاکمیتی تهیه شده است. روحیه مشارکتی در سومین جلسه هیئت اجرایی در مارس ۲۰۲۴ و چهارمین جلسه هیئت اجرایی که به صورت آنلاین در ۳ ژوئیه ۲۰۲۴ برگزار شد باعث شکل گیری سند برنامه اقدامی که امروز در اختیار دارید بوده و آن را با نیازهای ما هماهنگ کرد.

رئیس مرکز میراث ناملموس تهران ادامه داد: مشارکت فعال در برنامه اقدام، بر تعهد مشترک ما برای تقویت صلح و دیپلماسی فرهنگی در منطقه در راستای روح کنوانسیون تاکید می کند. علاوه بر این، مرکز مفتخر است که سیزدهمین نشست هماهنگی C۲C ها در حوزه ICH را میزبانی کند که نشان‌دهنده قدردانی از تلاش‌های منطقه‌ای ما و تقویت روابط نزدیک‌تر بین دبیرخانه مرکز ICH تهران و کشورهای عضو است.

او افزود: در پی گسترش شبکه ما تلاش هایی برای تعامل با کشورهای منطقه مانند قطر و ترکمنستان برای عضویت بالقوه داشتیم که با هدف تقویت همکاری و حفاظت از میراث مشترکمان شکل گرفت. در این روند نشست آنلاین با مقامات قطری برگزار شده و گفتگوهای اولیه انجام شده است. مکاتباتی نیز با ترکمنستان انجام می شود که تمایل خود را برای عضویت در مرکز ما ابراز کرده است. بنابراین، شاید بتوانیم خانواده مرکز ICH تهران را بزرگ تر کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041900948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha