حفاظت بیشتر از آثار تاریخی اصفهان با هم‌گرایی انجمن‌های دوستداران میراث‌فرهنگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، همگرایی این اداره‌کل با انجمن‌های دوستداران میراث‌فرهنگی را زمینه‌ساز حفاظت بهینه از آثار تاریخی اصفهان دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا، نشست هیئت‌مدیره انجمن حفاظت از آثار تاریخی اصفهان با حضور امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان روز سه‌شنبع ۱۹ تیرماه در تالار نشست‌های اداره‌کل برگزار شد.

در این نشست امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کارکرد انجمن‌های حفاظت از میراث‌فرهنگی، تلاش برای احیا جریان مطالبه‌گری از سازمان‌ها و نهادهایی است که به‌صورت مستقیم در امر حفاظت از آثار تاریخی مؤثر هستند و یا اینکه آثار تاریخی را در اختیاردارند و موظف به حفاظت از آن‌ها هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: امروزه بیش از هر زمان دیگر نیازمند شناسایی بناهایی هستیم که به حال خود رها شده‌اند، لذا با همکاری انجمن‌های حافظان میراث‌فرهنگی می‌توان مالکان آن‌ها را شناسایی کرده تا بتوان در امر حفاظت از این آثار یاری‌رسانی کرد.

او افزود: یکی از مهم‌ترین رهیافت‌های ما در حوزه میراث‌فرهنگی، همگرایی با انجمن‌های دوستداران میراث‌فرهنگی است، زیرا این همگرایی به حفاظت هر چه‌بهتر از آثار تاریخی اصفهان می‌انجامد.

کرم‌زاده تصریح کرد: باید بکوشیم تا آیندگان قضاوت مناسبی از میراث‌فرهنگی اصفهان و چگونگی حفاظت از آن‌ها در دوران معاصر به‌ویژه در دوران حیات ما داشته باشند، لذا آماده‌ایم تا ارتباط انجمن‌ها را با سازمان‌های بین‌المللی همچون یونسکو، سازمان جهانی جهانگردی و شورای جهانی صنایع‌دستی برقرار کنیم تا از این طریق بتوان از شیوه‌های مختلف برای حفاظت از این آثار بهره‌گیری کرد.

در این نشست مقرر شد تا نشست‌های هفتگی انجمن حفاظت از میراث‌فرهنگی اصفهان در تالار نشست‌های اداره‌کل برگزار و در این نشست‌ها مدیران نهادها و ارگان‌های مرتبط به‌منظور حفاظت بهینه از میراث‌فرهنگی اصفهان دعوت شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042000984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha