تخصیص ۴ میلیارد تومان برای مرمت ۲۳ پل میانه/  لزوم ایجاد مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری در دروازه ورودی استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه مرند ضمن اشاره بر تخصیص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و استحکام‌بخشی ۲۳ پل (شهرچایی کورپوسو) بر لزوم ایجاد مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری در میانه به‌عنوان دروازه ورودی استان تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا، احمد حمزه‌زاده روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه در جلسه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه مرند ضمن اشاره به لزوم رسیدگی و مرمت بناهای تاریخی میانه طی سخنانی اظهار کرد: برای مرمت ۲۳ پل که شاخص‌ترین جاذبه تاریخی شهرستان میانه محسوب می‌شود ۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص شده و عملیات مرمتی و استحکام‌بخشی این پروژه درحال اجرا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای تکمیل پروژه مرمت و استحکام‌بخشی ۲۳‌پل میانه حدود ۲ میلیارد تومان نیز لازم است از اعتبارات استانی تأمین و تخصیص پیدا کند تا با تکمیل پروژه، این جاذبه‌تاریخی کم‌نظیر میانه به یکی از مراکز گردشگری و تفریحی برای مردم شهرستان و گردشگران ورودی به شهرستان تبدیل شود.

 او افزود: سال‌ گذشته با همت مسئولین بالأخص نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، اعتبارهایی برای مرمت و استحکام‌بخشی قیز کورپوسو و قیز قلعه‌سی تخصیص شده و همچنین مسجد جامع شهر ترک و امامزاده کندوان نیز مورد مرمت و استحکام‌بخشی قرار گرفت.

حمزه‌زاده با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی گردشگری گفت: میانه شرقی‌ترین دروازه ورودی به آذربایجان‌شرقی است که لازم است همچون شهرستان‌ ملکان، مرکز اطلاع رسانی گردشگری برای معرفی هرچه بهتر جاذبه‌های کم‌نظیر در این شهرستان ایجاد شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ایجاد شهرستان ترکمن‌چای گفت: میانه از ۴ بخش و ۵ شهر تشکیل‌شده است که از این حیث وسیع‌ترین شهرستان شمال‌شرق استان محسوب می‌شود که با تبدیل بخش ترکمن‌چای به شهرستان لازم است تا بناهای تاریخی و جاذبه‌های موجود در این شهرستان بیش از پیش مورد مطالعه، احصاء و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042101034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha