بازدید سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان از مجموعه فرهنگی‌تاریخی نادری

محمد شهریار سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد و هیئت همراه از مجموعه فرهنگی‌تاریخی نادری امروز پنجشنبه ۲۱ تیرماه بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا، محمد شهریار سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد و هیئت همراه از مجموعه فرهنگی‌تاریخی نادری بازدید کردند.

در جریان این بازدید علاوه بر آشنایی با پیشینه تاریخی و ویژگی‌های فرهنگی آرامگاه نادرشاه افشار، از مقبره شهید کلنل محمد تقی‌خان پسیان بازدید و به مقام این سربازان وطن ادای احترام کردند. 

همچنین در این بازدید بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور به ویژه در حوزه زبان فارسی تاکید و عنوان شد که پیوستگی بسیاری از رخدادهای سیاسی و تاریخی در جغرافیای سیاسی ایران و پاکستان، در زمره مسائلی است که پیوندهای بین دو کشور را مستحکم‌تر می‌کند.

بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی و آشنایی با هنرهای سنتی ایرانی اسلامی و آشنایی با گوشه‌ای از تنوع محصولات و هنرهای سنتی ایران و نیز درج یادداشت در دفتر یادبود باغ‌موزه آرامگاه نادرشاه، بخش دیگری از برنامه بازدید سرکنسول پاکستان در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نادری بود. 

مجموعه فرهنگی‌تاریخی نادری در چهار راه شهدای مشهد و در امتداد خیابان آیت‌الله شیرازی و فاصله ۵۰۰ متری از حرم مطهر رضوی قرار دارد. این مجموعه همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۹ پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042101061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha