نشست سامان‌دهی اوقات فراغت کودکان و توانمندسازی کودکان کار برگزار شد

جلسه سامان‌دهی اوقات فراغت کودکان و توانمندسازی کودکان کار با همکاری چهار دستگاه از جمله وزارت میراث‌فرهنگی، گردشکری و صنایع‌دستی، وزارت دادگستری، شهرداری و وزارت آموزش و پرورش و با حضور مریم جلالی معاون صنایع دستی کشور برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این جلسه ضمن تشریح ظرفیت‌های صنایع‌دستی، بر سامان‌دهی کودکان کار و کودکان آسیب‌دیده تاکید شد.

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی در این نشست در سخنانی گفت: صنایع دستی ایران ظرفیت بی نظیری برای توانمندسازی کودکن در معرض آسیب و همچنین غنی‌سازیوقات فراغت دارد. 

او با اشاره به ضرورت امضای یک تفاهم‌نامه همکاری در این باره گفت: می‌توانیم در این باره تفاهم‌نامه امضا کنیم اما این تفاهم‌نامه‌ها نباید روی کاغذ بماند و به صورت جدی اجرایی شود و از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف برای سامان‌دهی این  امر مهم استفاده کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور یادآور شد: باید یک طرح عملیاتی داشته باشیم. معاونت صنایع‌دستی پای کار است و این آمادگی را داریم که با یک کار چندجانبه بتوانیم در این موضوع فعالیت کنیم.

جلالی خاطرنشان کرد: در این باره می‌توان از ظرفیت‌های آموزش و پرورش، شهرداری و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استفاده کرد و مدیریت داشته‌ها در این زمینه اصل است.

در این جلسه سید علی کاظمی معاون وزیر دادگستری، علیرضا نظری رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه سه، رضا صالحی عضو اصلی شورای مرکزی انجمن اولیای شهر تهران، مهدی مسیبی شهردار ناحیه سه منطقه سه، احسان شاهوردی شهردار ناحیه یک منطقه سه، سحر جولایی تهیه‌کننده و برنامه‌ساز، ناهید دباغی مدیر دبستان عصمت و ... حضور داشتند.

بر اساس صحبت‌های این جلسه، مقرر شد  پروژه مشترک با حضور شهرداری، وزارت میراث‌فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت دادگستری (مرجع ملی کودک) با هدف برنامه‌ریزی برای  تابستان کودکان و خانواده‌ها و آموزش  مهارت‌های تولیدی و اقتصادی اجرایی شود.

سرگرم کردن کودکان به صورت مفید با محوریت پرورش استعدادها، توجه به هویت بصری و پرورش مهارت‌های مختلف زندگی، نخبه‌پروری در تمامی سنین و شناسایی نخبگان، حمایت از تولیدات ایرانی آموزش و تقویت اقتصاد خانواده،  استفاده از ظرفیت‌های نسل نوجوان، آموزش‌های کم هزینه و زودبازده‌، تقویت بخش پرورش در آموزش و پرورش، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی و کارایی انسانی در سنین مختلف با هدف آینده روشن و محله‌محور و پیشگیری از بزه و آسیب‌های اجتماعی در تمام سنین با هزینه کمتر در بخش آموزش و پرورش و آموزش‌های مهارت‌محور و... از مهمترین اهداف این طرح است.

سید علی کاظمی معاون وزیر دادگستری نیز در این نشست اظهار امیدواری کرد که با همگرایی بین بخشی بتوان نظر کارشناسان حوزه حقوق کودک را به تفاوت ها و تمایزهای فرهنگی ایران و آموزه های اسلامی در باا خلاقیت و کارآفرینی، جلب کرد و همچنین اهمیت پیشگیری و نقش مهارت های صنایع دستی در اعتمادبه نفس و هویت سازی برای کودکان را تاکید کرد.        

انتهای پیام/

کد خبر 1403042301089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha