تنظیف و پاکسازی بازار تاریخی تبریز برای میزبانی از عزاداران حسینی

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۸ تبریز از تنظیف و پاکسازی شبانه روزی بازار تاریخی تبریز در عزاداری‌های ایام محرم خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، رسول شایان روز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ با تأکید بر برگزاری پرشکوه مراسم عزاداری حسینی در بازار تاریخی تبریز گفت: به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری حسینی در بازار تبریز، جلسات مختلفی با ارگان‌های مختلف طی ماه اخیر برگزار شد تا به بهترین نحو ممکن مراسم عزاداری عزاداران حسینی و عاشقان آن حضرت در بازار تاریخی تبریز ساماندهی و برگزار شود.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۸ تبریز ادامه داد: در این راستا کلیه معابر بازار با بنرهای حسینی و بنرهای حسینی فضاسازی شده و عوامل خدمات شهری منطقه هشت، بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته عملیات تنظیف و رفت وروب بازار را در ایام محرم انجام می‌دهند تا محل رفت و آمد شهروندان و عزاداران حسینی پاک و منزه باشد.

معاون خدمات شهری منطقه ۸ با اشاره به سایر اقدامات معاونت خدمات شهری منطقه هشت در بازار تاریخی تبریز افزود: در کنار عملیات تنظیف و رفت و روب معابر بازار، عملیات شستشوی کرکره‌ها و کف بازار در مسیرهای عبوری دسته‌های عزاداران حسینی، همه روزه توسط عوامل خدمات شهری منطقه هشت اجرایی می‌شود تا با این اقدامات بازار تاریخی تبریز برای میزبانی شایسته از عزاداران حسینی آماده شود.

بازار تبریز به برگزاری مراسم‌های خاص ایام ماه محرم شهرت دارد. بازاریان تبریز از اولین روز ماه محرم بر روی سر درب مغازه‌های خود پرچم سیاه نصب می‌کنند و همچنین لازم به ذکر است که تیمچه‌های این بازار در روزهای عاشورا و تاسوعا تعطیل بوده و عزاداران حسینی در آن به عزاداری می‌پردازند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042401211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha