قطار گردشگری یوم‌العباس(ع) به زنجان رسید

همزمان با برگزاری مراسم دسته پرشکوه حسینیه اعظم زنجان قطار گردشگری محرم یوم‌العباس(ع) به زنجان رسید و مسافران آن از سوی مسئولان استانی و هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان مورد استقبال قرار گرفتند.  

به گزارش میراث آریا، امروز یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ قطار گردشگری یوم‌العباس (ع) با گردشگران داخلی  ساعت ۱۱:۱۰ به ایستگاه راه آهن زنجان رسید و از سوی مقامات استانی، خادمین و هیات امنای حسینیه اعظم مورد استقبال قرار گرفتند. 
این قطار با هدف فراهم‌سازی زمینه حضور گردشگران معنوی در حسینیه اعظم زنجان بعد از هماهنگی‌های انجام شده با راه‌آهن جمهوری اسلامی در راستای توسعه قطارهای گردشگری و با موضوع ترویج فرهنگ حسینی راه‌اندازی شده است.  

این قطار فوق‌العاده با عنوان یوم‌العباس امروز طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته ساعت هفت صبح از ایستگاه راه‌آهن تهران حرکت و زمان برگشت آن ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه از ایستگاه راه‌آهن زنجان خواهد بود. حسینیه اعظم زنجان از اماکن مذهبی شیعیان در جنوب شهر زنجان واقع شده است و قدمت آن به حدود یک قرن پیش می‌رسد.

روز هشتم محرم در زنجان به «یوم‌العباس» معروف است و علاوه بر مردم زنجان از استان‌های مختلف و افراد عالی‌رتبه کشوری و لشکری نیز در این دسته عزاداری می‌کنند. این دسته عظیم، حرکت خود را از حسینیه اعظم آغاز می‌کند و معمولا همزمان با اذان مغرب به امامزاده ابراهیم می‌رسد و مراسم در آنجا پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042401239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha