نخستین جشنواره‌ ابداعی «مَثَلْگرافی» در ازنا برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا از برگزاری نخستین جشنواره‌ ابداعی «مَثَلْگرافی» در شهرستان ازنا خبر داد.

به گزارش میراث آریا، میثم محتشم گفت: نخستین جشنواره‌ فرهنگی هنری مثلگرافی در حوزه هنرهای تجسمی با حمایت قرارگاه فرهنگی شهید آوینی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، در شهرستان ازنا برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا در خصوص این جشنواره گفت: نام و نحوه‌ اجرای این برنامه، ابداعی و نوین و در راستای استفاده‌ اجتماعی از ضرب‌المثل‌های بومی است.

او گفت: در این جشنواره که سلسله‌وار برگزار خواهد شد، متناسب با نیازهای فرهنگی اجتماعی جامعه، ضرب‌المثل‌های بومی منطقه انتخاب و در یک جشنواره‌ رقابتی، این ضرب‌المثل‌ها توسط هنرمندان شرکت‌کننده، در سبک‌های مختلف هنر تجسمی به تصویر کشیده خواهند شد که از این راه هم می‌توان مانع فراموش شدن فرهنگ‌ها، آداب، سنن، اشعار و مثل‌های بومی شد و هم در راستای نیازهای فرهنگی اجتماعی جامعه، از کارکرد آنها استفاده کرد.

محتشم گفت: قطعاً ترسیم اشعار و ضرب‌المثل‌ها با کمک تخیلات و خلاقیت نقاشان و طراحان، تأثیرگذاری اجتماعی این ضرب‌المثل‌ها را بیشتر کرده و پیام آن‌ها را بهتر به جامعه منتقل می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا گفت: در راستای عمل به بیانیه‌ گام دوم انقلاب، از آنجا که یکی از آسیب‌های جدید و در حال گسترش جامعه، مسأله پیر شدن و کاهش جمعیت به عنوان یکی از آسیب‌های حتمی آینده کشور است، طی جلسات مکرر با هنرمندان تجسمی مصوب شد که جشنواره‌ اول با موضوع خانواده و جوانی جمعیت برگزار شود.

او افزود: ضرب‌المثل‌های این برنامه با مشورت پیشکسوت هنر استان، استاد بهرام سرلک، انتخاب و پوستر این جشنواره توسط استاد سید حسین موسوی، طراحی و به زودی طی مراسمی با حضور مسئولان رونمایی خواهد شد.

لازم به ذکر است که اطلاعات تکمیلی این برنامه و زمان برگزاری آن به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042701333
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha