دستگیری ۷ حفار غیرمجاز در شهرستان علی‌آبادکتول استان گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری هفت حفار غیرمجاز در شهرستان علی‌آبادکتول با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدجواد ساوری در خصوص دستگیری حفاران غیرمجاز در استان، گفت: بر اساس گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت مشکوک حفاران غیرمجاز در منزل متروکه فردی در شهرستان علی‌آبادکتول، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان افزود: پس از بررسی‌های میدانی و پایش منطقه، نیروی انتظامی علی‌آبادکتول و مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان پس از کسب نیابت قضایی به محل اعزام و پس از انجام عملیاتی غافلگیرانه وارد منزل متروکه شده و تعداد هفت حفار غیرمجاز را در حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.

او خاطرنشان کرد: پس از بازرسی انجام شده از این افراد، تعداد 2 قلم اموال فرهنگی-تاریخی، ادوات حفاری غیرمجاز، 2 دستگاه موتورسیکلت و 2 دستگاه خودرو کشف و ضبط شد.

ساوری افزود: متهمان با تنظیم صورت‌جلسه به‌منظور سیر مراحل قانونی و قضایی به همراه اموال کشف‌شده به نیروی انتظامی مرکزی شهرستان علی‌آبادکتول تحویل شدند.

او در پایان بیان کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوکی در خصوص جرائم مرتبط به میراث‌فرهنگی و تجاوز و تخریب آثار فرهنگی_تاریخی را با سامانه ارتباط تلفنی ۰۹۶۶۲ (دریافت اطلاعات مردمی در ارتباط با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی) در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042701378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha