انجمن خیرین فرصتی مغتنم برای آبادانی میراث‌فرهنگی استان سمنان است

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ایجاد انجمن خیرین میراث‌فرهنگی در استان سمنان، فرصتی مغتنم برای مرمت و احیای میراث‌فرهنگی استان به دست مردم است.

به گزارش میراث آریا، بهمن اخلاقی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در آیین افتتاح انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان سمنان روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳ گفت: استان سمنان به‌دلیل وسعت و تعدد آثار و ابنیه‌های تاریخی بسیار غنی است که حفظ، معرفی و احیای آنها نیز نیازمند مشارکت همگانی و عزم عمومی است و این انجمن می‌تواند زمینه‌ساز خوبی برای مشارکت مردم باشد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: مشارکت خیرین در طرح‌های عام‌المنفعه همواره درگذشته مورد توجه بوده است و اکنون نیز مشارکت مردم در حفظ و صیانت از آثار فرهنگی‌تاریخی به‌عنوان خیرین میراث فرهنگی در استان سمنان نیز، نتایج مطلوبی به همراه خواهد داشت.

او تصریح کرد: همان‌گونه که در بسیاری از حوزه‌ها مانند مدرسه‌سازی خیرین پیش‌قدم هستند باید سعی کنیم در بخش حفظ میراث‌فرهنگی استان نیز بدرخشیم.

اخلاقی با تأکید بر اینکه انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان سمنان در حفظ آثار تاریخی استان می‌تواند نقش مؤثری را ایفا و همچنین یک فرهنگ‌سازی و پشتوانه خوبی را در این بخش در سطح استان سمنان ایجاد کند، افزود: این اقدام با در پی داشتن اثرات مثبت و نیز جذب حمایت‌های نیکوکاران و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در بخش میراث‌فرهنگی می‌تواند گامی در راستای حفاظت و نگهداری از میراث‌فرهنگی و همچنین معرفی این آثار باشد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بابیان اینکه شاید یکی از کمبودهای حوزه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی عدم وجود  انجمن خیرین میراث‌فرهنگی در استان سمنان بودیم، گفت: دولت هرچه قدر اعتبار برای احیا، بازسازی و مرمت آثار تاریخی هزینه کند نمی‌تواند همه آثار را حفظ کند و این مهم با مردمی کردن و استفاده از ظرفیت مردم و خیران محقق می‌شود که افتتاح انجمن میراث‌فرهنگی در استان سمنان منشأ اثرات ماندگار در حوزه میراث‌فرهنگی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042801399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha