سرمایه‌گذاری ۱۳۸ میلیارد تومانی در تأسیسات گردشگری کلیبر/ صدور ۲ مجوز ایجاد و ۳ موافق اصولی

معاون سرمایه گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به سرمایع‌گذاری ۱۳۸ میلیارد تومانی در تأسیسات گردشگری کلیبر، از صدور ۲ مجوز ایجاد و سه موافقت اصولی سرمایه‌گذاری تأسیسات گردشگری این شهرستان خبر داد.

 به‌گزارش میراث آریا، کیومرث کریمی ضمن اشاره به برخورداری کلیبر از جاذبه طبیعی و تاریخی گفت: در جلسه کمیته سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی، با صدور مجوز ایجاد برای ۲ پروژه و صدورموافقت اصولی برای سه پروژه موافقت شد که مجموع حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌های تأسیساتی گردشگری رقمی بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان خواهد بود.

معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با توجه به حجم کلان سرمایه‌گذاری ‌موافقت شده در شهرستان کلیبر این شهرستان پس از تکمیل و بهره‌برداری پنج پروژه تأسیسات گردشگری به زیرساخت‌هایی همچون اقامتگاه بوم‌گردی، اقامتگاه سنتی، هتل آپارتمان و سفره‌خانه سنتی مجهز خواهد شد که این مجموعه‌ها در روند تسهیل فرآیند سفر و افزایش نشاط آن کمک شایانی خواهند کرد.

او افزود: اجرای این پروژه‌ها در مساحتی مجموعاً ۱۴ هزار و ۱۹ متر مربع عرصه و ۸ هزار و ۵۷۸ متر مربع اعیانی برای ۱۰۱ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.

کریمی با اشاره به اهمیت صدور موافقت‌های اصولی در روند تسریع رشد صنعت گردشگری استان گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع روند اعطای مجوزهای ایجاد و موافقت‌های اصولی برای ایجاد تأسیسات و مراکز گردشگری در سطح استان، همواره مورد تأکید و توجه ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌ آذربایجان‌شرقی قرار دارد تا به کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، روند رشد صنعت گردشگری استان با شتاب مضاعف تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042801431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha