فعالیت ۱۲۰ کارگاه صنایع دستی در شهرستان سبزوار

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار از فعالیت ۱۲۰ کارگاه صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، حسنعلی حبیب پور در بازدید از کارگاه صنایع دستی در شهرستان سبزوار گفت: اکنون ۱۲۰ کارگاه فعال صنایع‌دستی در سطح شهرستان فعالیت دارند، همچنین ۶ کارگاه در روستاهای تندک، عزیزآباد، قره قلی، سنجرو، افچنگ و یکی دیگر نیز راه اندازی شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار با اشاره به صدور ۲۲ مورد تمدید پروانه تولید انفرادی و ۴۲ مورد صدور تمدید پروانه تولید کارگاهی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده توانستیم برای ۲۰ نفر پرونده اخذ تسهیلات مشاغل خانگی را تشکیل دهیم.

حبیب‌پور تصریح کرد: در راستای ترویج و فروش محصولات و تولیدات صنایع‌دستی، طی سال جاری چهار نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان برگزار شده است.

او در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: توانستیم برای ۳۶ نفر دوره‌های آموزشی عمومی صنایع‌دستی را در رشته گلیم و زیورآلات سنتی برگزار کنیم که موفق به اخذ مجوز و دریافت گواهینامه شدند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار از احیای ۲ رشته فرت بافی و گیوه‌بافی که در حال منسوخ شدن بود، خبر داد و گفت: با اقداماتی که توسط 2 نفر از هنرمندان انجام شد، دوره‌های آموزشی فرت بافی و گیوه‌بافی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403043001509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha