توسعه زیرساخت های گردشگری گناباد خراسان رضوی با صدور نخستین مجوز مجموعه تفریحی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد گفت: با صدور نخستین مجوز مجموعه تفریحی شهرستان، توسعه زیرساخت های گردشگری شهرستان گناباد روندی رو به رشد دارد.

به گزارش میراث‌آریا، حمید رضا محمودی قوژدی گفت: شهرستان گناباد با توجه به دارا بودن جاذبه‌های متعدد و متنوع گردشگری در زمینه‌های گردشگری مذهبی، فرهنگی، تاریخی و به‌خصوص طبیعی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در برنامه‌های مدون و چشم انداز حوزه گردشگری شهرستان گناباد است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد ادامه داد: در همین راستا شهرستان گناباد با اقدامات انجام شده در سنوات گذشته و حال حاضر، بعد از مرکز استان دارای بیشترین تاسیسات گردشگری در استان و دارای مقام نخست بین شهرستان های استان است. 

او تصریح کرد: در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ یک مجوز بهره‌برداری اقامتگاه بوم‌گردی در شهر گناباد محله نوغاب، در سال ۱۴۰۲ مجوز بهره‌برداری ۲ خانه مسافر یکی در روستای خانیک و دیگری در روستای گیسور و  2 موافقت اصولی رستوران سنتی در شهر بیدخت و گناباد پهنه اراضی پایاب میراث جهانی  قنات قصبه «مسیر گردشگری» و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون یک مجوز بهره‌برداری و یک موافقت اصولی اقامتگاه بوم گردی در روستای ریاب و هم‌چنین اخیرا نخستین موافقت اصولی مجموعه تفریحی و گردشگری شهرستان در روستای شوراب برای نخستین بار صادر شده است.

محمودی قوژدی گفت: این مجموعه تفریحی گردشگری، نخستین مجموعه تفریحی و گردشگری مجوزدار شهرستان است که در روستای شوراب و قلعه حسن خان واقع شده که توسط بخش خصوصی در حال راه اندازی است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گناباد افزود: جلسات متعددی در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با سرمایه‌گذاران داخلی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام شده که منجر به جذب سرمایه‌گذار در شهر بیدخت توسط شهرداری بیدخت و بخش خصوصی به میزان سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال برای احداث هتل بوتیک و جذب سرمایه‌گذاری‌هایی هم‌چون مجموعه تفریحی گردشگری در کویر روشناوند با میزان سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال، مجموعه تفریحی گردشگری در روستای «فخ» با میزان سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال، مجموعه تفریحی گردشگری روستای سنو با میزان سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال، احداث رستوران سنتی در شهر بیدخت به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال، مجموعه تفریحی گردشگری واقع در کمپینگ گردشگری بیدخت با میزان سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال و همچنین بو مگردی های‌ متعددی در روستاهای قوژد کهن، گوهردشت، شهر کاخک و ... شده است.

محمودی قوژدی تصریح کرد: توسعه زیر ساخت‌های گردشگری، تکمیل حلقه گردشگری از طریق احیای بناهای در اختیار هم‌چون احداث خانه صنایع‌دستی شهرستان در خانه تاریخی شریعت، احداث مرکز تخصصی سفال مند و  واگذاری بناهای تحت تملک به بخش خصوصی همچون کافی شاپ واقع در خانه شریعت و خانه تاریخی مرحوم علامه بهلول برای احداث بوم گردی در بیلند، ساماندهی مجموعه‌های موجود هم‌چون منطقه هدف گردشگری آبشار کاخک با میزان اعتبار ۷ میلیارد ریال با همکاری شهرداری کاخک، تدوین تقویم گردشگری، برگزاری رویدادهای گردشگری و برخورد با مراکزی غیرمجازی که خدمات گردشگری ارایه می‌دهند جزو برنامه‌های اصلی در حوزه گردشگری این اداره است.

گناباد با دارا بودن ۱۸۱ اثر در فهرست آثار ملی ایران و دارا بودن هنرهای اصیل صنایع دستی و جاذبه های متعدد گردشگری در فاصله ۲۷۷ کیلومتری از مشهد مقدس است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403043001523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha