اولین گشت مذهبی خوزستان با حضور عکاسان رسانه‌ای برگزار شد

نخستین گشت مذهبی خوزستان با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی استان و مستندنگاری تعزیه شوش به‌عنوان بزرگترین تعزیه کشور برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، این رویداد توسط شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی "توحیدپرواز پاسارگاد" و با حمایت و همکاری معاونت گردشگری و روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، حوزه هنری و گروه عکاسان آفتاب خوزستان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی توحیدپرواز پاسارگاد درخصوص اهداف برگزاری این گشت توضیح داد: گردشگری مذهبی (Religious Tourism) یکی از زیرمجموعه‌های گردشگری فرهنگی است که در آن افراد مختلف به قصد زیارت و بازدید از جاذبه‌های مذهبی سفر می‌کنند و گاهی هم هدف گردشگر فقط آشنایی با فرهنگ ادیان یا تماشای جذابیت‌های معماری اماکن مذهبی است.

ساجده کردستان‌نژادی ادامه داد: در گردشگری مذهبی، گردشگر باحضور در مکان مذهبی و مقدس و یا مشاهده رویدادهای مذهبی و دینی، از آن برای تقرب جستن به خدا و ستایش پروردگار و یا آشنایی با پیشوایان دینی استفاده می‌کند.

این کارآفرین خوزه گردشگری درخصوص علت سرمایه‌گذاری در این نوع گشت‌ها گفت: اهمیت گردشگری مذهبی در ارتباطی است که میان افراد، مکان‌ها و رویدادهای مذهبی ایجاد می‌کند و شخص با سفر به یک مقصد با کاربری مذهبی، با فرهنگ مسلمانان و دین خود آشنا می‌شود و اطلاعات بیشتری هم کسب می‌کند. همچنین این گردشگری باعث حفظ میراث طبیعی و فرهنگی جوامع و رونق اقتصادی مقصد مذهبی می‌شود.

او در ادامه با اشاره به برگزاری اولین گشت مذهبی خوزستان گفت: گشت مذهبی تعزیه شوش همزمان با روز عاشورا از اهواز به مقصد شوش برگزار شد و مسافران این گشت از عکاسان آموزش‌دیده حوزه هنری استان خوزستان بودند؛ ضمن این‌که سفر با دریافت همه مجوزات موردنیاز همراه با بیمه گشت و راهنمای آموزش‌دیده و با سابقه توسط شرکت توحیدپرواز پاسارگاد برگزار شد.

در ادامه مریم شهاب‌زاده سرپرست گروه عکاسان حاضر در گشت نیز درخصوص برگزاری این رویداد گفت: در جلسه‌ای که حدود دو هفته پیش در حوزه هنری استان خوزستان و باحضور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی داشتم، ایده برگزاری گشت‌های تخصصی عکاسی و اصحاب رسانه عنوان و با آن موافقت شد که با هماهنگی شرکت توحیدپرواز پاسارگاد که مهارت مناسب را در برگزاری گشت‌های تخصصی دارد هماهنگی لازم را انجام دادیم و پیشنهاد برگزاری گشت تخصصی عکاسی و یک کار ترکیبی بین هنرمندان و میراث‌فرهنگی و گردشگری تبدیل به ظرفیت بالفعل شد و نتیحه آن برگزاری این‌ گشت تخصصی در روز عاشورا شد.

شهاب‌زاده در ادامه افزود: از همه افرادی که در برگزاری گشت مذهبی عکاسان و اصحاب رسانه همکاری کردند و موجبات شوق و شور در بین عکاسان شدند و آن‌ها را به مشارکت در گشت‌های مذهبی ترغیب و تشویق کردند کمال تشکر را دارم و امیدوار هستم که در سایه تعامل و هم‌گرایی بتوانیم محصولات گردشگری جدیدتری را به سبد گردشگری استان اضافه کنیم.

اولین گشت مذهبی خوزستان با حضور عکاسان رسانه‌ای برگزار شد

اولین گشت مذهبی خوزستان با حضور عکاسان رسانه‌ای برگزار شد

انتهای پیام/

کد خبر 1403043001524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha