تابستان؛ فصلِ اردبیل

تابستان فصل اردبیل است و گردشگران، به ویژه افرادی که از مناطق گرم‌سیر کشور این استان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند می‌توانند تجربه‌ای متفاوت را رقم بزنند.

توحید سیف، روزنامه‌نگار و فعال رسانه در یادداشتی نوشت: اکنون که در حال نگارش این سطور هستم حوالی ظهر یکی از آخرین روزهای تیرماه است و نسیم خنکی از پنجره وارد فضای اتاق می‌شود. از سر کنجکاوی دمای هوا را چک می‌کنم، 21 درجه سانتی‌گراد در یکی از گرم‌ترین روزهای سال، دمایی که برای خیلی‌ها در این فصل باور کردنی نیست. عصرها شرایط از این هم جالب‌تر می‌شود، اگر احیانا به وقت ظهر گرمای هوا کمی اذیتتان کرده باشد یا از جایی که هوا گرم است به یکباره وارد این جغرافیا شده باشید، خنکی هوا و گاهی سرمایی که به تن‌تان می‌افتد باعث می‌شود لبخندی بر لبتان بنشیند و احساس رضایت کنید.

تابستان فصل اردبیل است، با وجود اینکه بهار می‌تواند زیبایی بیشتری را در طبیعت پیش روی مخاطبان بگذارد یا پاییز و زمستان در اردبیل منحصر به فردتر باشد، اما تابستان ویژگی‌های متمایزتری دارد که این فصل را به فصل اردبیل تبدیل می‌کند. جایی که طبیعت بخاطر هوای مطبوع هنوز از رنگ و رو نیفتاده است و گردشگران ورودی به استان اردبیل علاوه بر بهره‌بردن از آب و هوای دلپذیر، می‌توانند در جاذبه‌های طبیعی متنوع این منطقه سیر و سیاحت کنند.

اردبیل ویژگی‌های متعددی دارد که این استان را به مقصد اول گردشگری کشور در فصل تابستان تبدیل کرده است. ویژگی اول همان آب و هوای مطبوع است، علاوه بر اینکه هوای تابستانی در بسیاری از مناطق استان به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان بسیار مطبوع است، اما اگر در برخی از روزهای گرم سال از گرمای هوا کلافه شدید، با حداکثر نیم ساعت رانندگی می‌توانید به مناطقی با آب و هوای بسیار مطبوع دسترسی پیدا کنید. برای مثال اگر در مرکز استان و در هنگام ظهر بخواهید با سفری کوتاه به دل طبیعت و شرایط آب و هوایی مطبوع دسترسی پیدا کنید کافیست در فاصله‌ای 30 کیلومتری به ارتفاعات جنگل فندقلو سفر کنید. جایی که انگار با طی مسافت زیادی به یک اقلیم جدید وارد می‌شوید و احتمالا هوایی مه آلود با خنکی مطبوعی در انتظارتان خواهد بود. این ویژگی در مناطق مختلف استان، مثلا در شهرستان‌های مشگین، سرعین و نیر با سفر به دامنه کوه سبلان، و در شهرستان‌های خلخال و کوثر با سفر به دامنه کوه‌های باغرو قابل دسترسی است.

ویژگی دیگری که باعث می‌شود بسیاری از گردشگران استان اردبیل را در تابستان به عنوان مقصد خود انتخاب کنند تنوع جاذبه‌های گردشگری در استان اردبیل است، تابستان فصل تفریح و گشت و گذار محسوب می‌شود، زمانی که خانواده‌ها با فراغت بیشتری می‌توانند چند روزی را در سفر گذرانده و به دور از زندگی روزمره کمی استراحت کنند. در چنین مواقعی بسیار اهمیت دارد که مقصد سفر از نظر جاذبه‌ها و خدمات، سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد و انتخاب‌های متنوعی را پیش روی گردشگران قرار دهد.

استان اردبیل مجموعه‌ای کم نظیر از جاذبه‌های گردشگری را در فواصلی کوتاه در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. از جاذبه‌های طبیعی و طبیعت بکر و متفاوت تا جاذبه‌های تاریخی و انسان ساخت، دسترسی به مجموعه‌های تفریحی، کوه، جنگل، دشت و حتی دریا در فاصله‌ای کمتر از 100 کیلومتر و البته توسعه تاسیسات گردشگری و خدماتی با توجه به رونق گردشگری در این استان، اردبیل را به مقصدی کامل تبدیل کرده است.

تابستان فصل اردبیل است و گردشگران، به ویژه افرادی که از مناطق گرم‌سیر کشور این استان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند می‌توانند تجربه‌ای متفاوت را رقم بزنند. تجربه‌ای که می‌تواند شبیه سفر در زمان نیز باشد، جایی که با هدف فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستانی، می‌توان روزهای تابستانی مطبوع و لذت بخشی را در اردبیل سپری کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403043101540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha