۵۰ میلیارد ریال برای مسیر گردشگری شهرکرد اختصاص یافت

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد گفت: امسال ۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح مسیر گردشگری شهرکرد اختصاص پیدا کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، مجید احمدی روز شنبه در حاشیه بازدید از مسیر گردشگری و کوچه مسجد جامع شهرکرد گفت: بافت‌های قدیم بیشتر در هسته اولیه و مرکزی شهرها واقع شده‌اند.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد افزود: این بافت‌ها دارای ارزش فرهنگی و تاریخی هستند و هویت‌شان، شهر را تشکیل می‌دهد.

احمدی تصریح کرد: روند شتابان شهرنشینی، گسترش شهرها و به‌وجود آمدن ساختمان‌های بلندمرتبه و عواملی مانند نبود امکانات رفاهی و تاریخی و دسترسی مناسب به خدمات شهری باعث فرسودگی و به انزوا کشیده شدن این بافت‌های تاریخی ارزشمند شده است.

او یادآور شد: در همین راستا سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد برای احیای بافت قدیمی و تاریخی شهر اجرای طرح مسیر گردشگری را از سال ۱۳۹۸ در دستور کار قرار داد و هم‌اکنون عملیات کف‌سازی و جداره‌سازی انجام شده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد اضافه کرد: در این سال‌ها برای اجرای طرح مسیر گردشگری شهرکرد ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

او گفت: سال گذشته برای کف‌سازی و جداره‌سازی در کوچه مسجد جامع و کوچه نشاط ۶۰ میلیارد ریال و در سال‌جاری ۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد.

احمدی تأکید کرد: در راستای احیای کوچه‌های قدیمی شهر و توسعه گردشگری این طرح در کوچه سقاخانه، کوچه مسجد ابومحمد، کوچه مسجدجامع، کوچه مرتضوی‌ها، کوچه نشاط، کوچه پشت مسجد نو، کوی نمدمالان و کوچه نجارها اجرا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403043101542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha