ناوگان ریلی همدان به قطار ۵ ستاره مجهز می‌شود

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت: با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده، یک رام قطار پنج‌ستاره برای پیوستن به ناوگان ریلی همدان در نظر گرفته شده است و به زودی راه‌آهن غرب کشور به این نوع قطار مجهز می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا ، سیدسعید ابراهیم‌نژاد گفت: درخواست تامین یک رام قطار پنج ستاره به ناوگان ریلی همدان از مدت‌ها پیش به شرکت راه‌آهن کشور داده شده بود و اکنون دستور تامین این قطار صادر شده است.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور با اشاره به اینکه تعداد واگن‌ها و ظرفیت این قطار هنوز مشخص نشده است، افزود: این قطار در مسیر همدان- تهران- مشهد مقدس تردد خواهد کرد و مسافران می‌توانند از امکانات این نوع قطار بهره‌مند شوند.

ابراهیم‌نژاد با اشاره به اینکه خدمات قطارها نیز همچون هتل‌ها، با تعداد ستاره دسته بندی می‌شوند، تصریح کرد: قطار پنج ستاره بهترین نوع قطار در ناوگان ریلی کشور است و امکانات رفاهی بیشتری نسبت به قطارهای چهار و سه ستاره دارد.

او با اشاره به اینکه قرار بود از ابتدای مردادماه حرکت قطار مسیر همدان- مشهد یک روز درمیان شود، ادامه داد: بنا بر تصمیم شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار بود یکی از قطارهای مسیر همدان-مشهد حذف شود، اما با پیگیری‌های انجام شده توسط مسوولان استانی این موضوع برطرف شد و همچنان قطارهای مسیر همدان-مشهد هر روز انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت: برنامه قطار مسیر دوسویه همدان- مشهد به گونه‌ای است که هر روز یک قطار با ظرفیت ۴۰۰ مسافر از همدان به سمت مشهد و یک قطار نیز با همین ظرفیت از مشهد به سمت همدان حرکت می‌کند.

او اظهار کرد: استقبال از قطار دوسویه همدان-مشهد بسیار چشمگیر است به گونه‌ای که گنجایش افزایش تعداد ظرفیت قطارها در این مسیر تا سه برابر نیز وجود دارد.

ابراهیم‌نژاد خاطرنشان کرد: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با افزایش یا کاهش تعداد قطارها در مسیر همدان-مشهد و همدان-تهران، در پایتخت تصمیم‌گیری خواهد کرد.

استان همدان با داشتن ۲ خط آهن مجزا به عنوان شاه‌راه‌ ریلی غرب کشور به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403043101578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha