به گزارش میراثآریا، علی نیک اظهار کرد: اتوبوسرانی در همه شهرها یک شرکت خدماترسان است و هزینه آن، از دو بخش تأمین میشود؛ یک بخش اندک آن از طریق کرایههایی است که مردم پرداخت میکنند و بخش دیگر آن از طریق یارانههایی است که از دولت و شهرداری اختصاص یافته میشود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: در طول سال این سازمان به مردم خدمات ارائه میدهد؛ ولی در برخی از آیینهای ملی و مذهبی این خدماترسانی گستردهتر میشود، از جمله در ایام ماههای محرم و صفر خدمات این سازمان به صورت ویژه نسبت به دیگر روزهای سال ارائه میشود.
او افزود: خدمات اتوبوسرانی دارای ساعت و زمان مشخصی است، اما در ماههای محرم و صفر با توجه به برگزاری آیینهای عزاداری در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، مساجد، تکایا و هیأتهای بزرگ مذهبی خدماترسانی اتوبوسرانی در ساعات مختلف از جمله ساعات پایانی آیینهای مذهبی انجام میشد.
نیک گفت: در دهه اول محرم اتوبوسرانی خدماترسانی خود به عزاداران حسینی(ع) را گسترش داد و اوج این خدمترسانی در شبهای تاسوعا و عاشورا و شب شام غریبان انجام شد، به طوری که در شب تاسوعا اتوبوسرانی تا ساعت ۲۳:۳۰ در حال جابهجایی عزاداران بود و پایان کار خود را اعلام کرد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم اضافه کرد: اما پلیس راهور در شب تاسوعا اعلام کرد که هنوز عزاداران در محلهای عزاداری حضور دارند و برای رسیدن به مقاصد و منازل خود نیاز به خدمترسانی اتوبوسرانی وجود دارد، به همین منظور دوباره اتوبوسها را در این محلها مستقر کردیم و تا ساعت ۳۰ دقیقه بامداد به عزاداران خدمترسانی انجام شد.
او بیان کرد: جابهجایی مسافران و حرکت اتوبوسها به صورت برخط (آنلاین) رصد میشود؛ ولی با این وجود برای خدمترسانی بهتر به عزاداران حسینی(ع) علاوه بر رصد برخط (آنلاین) بازرسی و ناظران شرکت نیز در سطح شهر حضور داشتند تا بهترین خدمترسانی به عزاداران انجام شود.
انتهای پیام/
نظر شما