دره راگه رفسنجان در آستانه ثبت ملی است

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه دره راگه دارای طبیعتی کم نظیر و خاص این شهرستان در کشور بوده که در آستانه ثبت در فهرست ملی میراث طبیعی کشور است.

به گزارش میراث آریا، حسین رضایی با اشاره به شناسایی ۳۰۰ اثر تاریخی و طبیعی در گستره شهرستان رفسنجان و ثبت بیش از ۷۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور اظهار کرد: دره راگه رفسنجان یکی از جذاب‌ترین و عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی رفسنجان محسوب می‌شود که گردشگران با سفر به شهرستان رفسنجان می‌توانند در کنار بازدید از دره راگه از سایر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان نیز بازدید کنند.

فرماندار رفسنجان افزود: وجود چشمه‌ها و قنوات متعدد در اعماق زمین در طول این دره که یکی از قدیمی‌ترین دره‌ها است، چشم‌انداز و جذابیت ویژه‌ای را به این منطقه بخشیده و بر اساس مطالعات انجام گرفته این دره در اثر تغییرات فرسایشی در دوران کواترنری که همان دوره چهارم زمین شناسی بوده به وجود آمده است.

او در ادامه بیان کرد: فرآیند ثبت این دره در فهرست ملی میراث طبیعی کشور در حال انجام است و لازم است ضوابط و قوانین ثبت مواریث طبیعی کشور در مورد این دره رعایت شود از جمله اینکه هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی در بستر و حریم دره راگه ممنوع است.

رضایی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد از آب کف رودخانه استفاده کند باید علاوه بر مراجعه به اداره امور آبیاری شهرستان، با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم هماهنگی داشته و مجوزهای لازم را اخذ کند.

فرماندار رفسنجان  در پایان خاطرنشان کرد: هدف اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رفسنجان حفظ اصالت و بکر بودن این دره است تا در کنار جذب گردشگران همگان بتوانند از این نعمت و زیبایی آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050200066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha