تالاب شیرین‌سو در همدان از وضعیت خوبی برخوردارست

مدیر اداره حفاظت محیط زیست کبودراهنگ گفت: خوشبختانه وضعیت آب تالاب شیرین‌سو در این شهرستان خوب بوده و هیچ‌گونه آلودگی ندارد و خشک نشده است.

به گزارش میراث‌آریا، سیروس عزیزی گفت: تالاب شیرین سو در شهرستان کبودراهنگ به وسعت ۴۳ هکتار دارای محدوده ۳۰۰ هکتاری منطقه شکار ممنوع بوده و ممنوعیت صید در تالاب شیرین‌سو در آگهی روزنامه رسمی منتشر و مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست نیز در صورت مشاهده با شکارچیان برخورد می‌کنند.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست کبودراهنگ افزود: هر ساله در فصل زمستان پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بسیاری که از مدارهای شمالی به سمت مدارهای جنوبی  مهاجرت می‌کنند در یک مقطع خاص میهمان تالاب شیرین‌سو، این تالاب دست ساخت هستند که در حال حاضر این پرندگان مهاجر این تالاب را ترک کرده‌اند و «چنگر» تنها پرنده‌ای است که در حال حاضر در این تالاب قابل مشاهده‌ بوده و این زیستگاه را به عنوان زیستگاه همیشگی خود انتخاب کرده‌اند.

او خاطرنشان کرد: پرستوی دریایی نوک کلفت، تنجه، لک‌لک سفید، اردک سرسبز، آن‌قوت، فیلوش، کشیم کوچک، باکلان بزرگ، کشیم بزرگ، اگرت بزرگ، باکلان کوچک، بوتیمار کوچک، پرستو دریایی، خوتکا، آبچلیک پا سرخ، چوب‌پا، چنگر نوک سرخ، کاکایی سرسیاه، پرستو دریایی نوک‌کاکایی، فلامینگو، کاکایی نقره‌ای و دم‌جنبانک از جمله گونه‌های پرندگانی است که هر ساله در فصل مهاجرت پرندگان در این تالاب قابل مشاهده‌ هستند.

عزیزی با اشاره به اینکه در این تالاب همچنین سنجاب زمینی و انواع مارهای آبی و ماهی و لاک‌پشت نیز زیست دارند، تصریح کرد:  استان همدان دارای ۲۳ تالاب طبیعی و مصنوعی است که از این تعداد، تالاب شیرین سو، آق‌گل ملایر، چمشور و پیرسلمان اسدآباد به عنوان تالاب‌های طبیعی شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050300098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha