تمام شهروندان خرم‌آبادی در ثبت جهانی این شهر نقش اساسی دارند

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی لرستان با بیان اینکه به عنوان یک شهروند خرم‌آبادی از سایت‌های داخلی و پلتفرم‌های خارجی دائما پیگیر هستم که نتیجه این تلاش برای ثبت جهانی به کجا رسیده است، گفت: تمام شهروندان در این ثبت جهانی از تمیز نگه‌داشتن شهر تا نماسازی و فرهنگ و کالبدی که در جامعه است سهمی دارند و باید نقش خود را ایفا کنند.

به گزارش میراث آریا، احسان ناصر در خصوص مفهوم اقتصاد گردشگری و تاثیر آن بر رونق اقتصادی لرستان، گفت: قطعا با ثبت جهانی دره‌خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک، صنعت گردشگری توریست و به دنبال آن رونق اقتصادی در استان ایجاد می‌شود.

‌ عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی لرستان افزود: باید در این کار بزرگ میراث فرهنگی لرستان از سوی مردم و مسئولین مورد حمایت قرار گیرد تا این موضوع مهم و حیاتی به سرانجام برسد.

او با بیان اینکه در جاهایی که اقتصاد موفقی داشته‌اند پتانسیل آنها در نظر گرفته شده است،  بیان کرد: اقتصاد در کشورهای پیشرفته با درآمد ارزی سنجیده می‌شود و هنر متعالی این است که دلار فرد خارجی را به کشور وارد کنیم تا ارزی‌آوری صورت گیرد.

ناصر با بیان اینکه امروز پتانسیل لرستان علاوه بر گردشگری، کشاورزی و دامداری است و نباید از سایر قابلیت‌ها و پتانسیل‌های لرستان غافل شویم، ادامه داد: استخوان‌بندی و ساختار اقتصادی استان بر دو بخش گردشگری و کشاورزی و دامداری است و خودبخود تمام بخش‌های دیگر را به دنبال خود می‌آورد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی لرستان خاطرنشان کرد: زمانی که دره خرم‌آباد ثبت جهانی شود، اسم این شهر در نقشه جهانی قرار می‌گیرد و می‌تواند مقصد گردشگران خارجی باشد.

او گفت: امیدوارم این پروژه مهم ثبت جهانی شود و البته بنده به عنوان یک فعال اقتصادی احساس می‌کنم درک بزرگی از این ثبت جهانی در استان اتفاق نیفتاده و باید شتاب کنیم تا عملیاتی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050300102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha