لزوم توجه هرچه بیشتر به ظرفیت‌های رسانه‌ای در آذربایجان شرقی/ افزایش قابل‌توجه حجم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به لزوم توجه بیشتر به ظرفیت‌های رسانه‌ای در استان در راستای معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، حجم سرمایه‌گذاری در حوزه تأسیسات‌ گردشگری استان در طی سالجاری را حائز افزایش قابل‌توجه عنوان کرد.

احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با میراث آریا ضمن اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در معرفی جاذبه‌های گردشگری گفت: استفاده از بستر رسانه‌ها برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان در کنار معرفی آثار صنایع‌دستی در این بستر، منجر به افزایش چشمگیر استقبال گردشگران برای سفر به استان آذربایجان‌شرقی خواهد شد. ساخت ویدئو کلیپ و مجموعه عکس از بناها و جاذبه‌های شاخص استان و انتشار در بستری صحیح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سیر و مشاهده جاذبه‌های تاریخی و طبیعی توسط علاقه‌مندان و گردشگران از مهم‌ترین عوامل افزایش میزان سفر تلقی می‌شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برگزاری تورهای رسانه‌ای، همکاری با فعالان فضای مجازی و کشف راه‌هایی برای بازدید بیشتر از محتوای تولید شده در رسانه‌های خارجی برای افزایش جذب گردشگران ورودی به استان از نکات قابل توجه حوزه رسانه‌ای‌ست. همچنین با تولید محتوایی جامع از شیوه زیست و ثبت مستندات عینی از بناها و جاذبه‌های تاریخی  درکنار ثبت حضور گردشگران خاریجی در رسانه‌ها، می‌تواند تأثیر بسزایی در مقابله با پدیده ایران هراسی ایفا کند. 

او در خصوص پدیده ایران‌هراسی افزود: متاسفانه استکبار جهانی با برنامه رسانه‌ای خود همواره در سدد آن است تا ایران اسلامی را ناأمن جلوه داده و همواره گردشگران را از سفر به ایران و آشنایی با تاریخ و فرهنگ غنی این کشور برحذر دارد. درحالی که ایران کشوری أمن برای گردشگران است و هرساله صدها هزار گردشگر خارجی به سلامت از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ایران دیدن کررده و با مهمان‌نوازی مردم ایران بدرقه سفر بازگشتی خود می‌شوند. این مسئله مهم بیش از پیش لزوم توجه هرچه بیشتر به مسئله تولید محتوا و ثبت مستندات محض از جاذبه‌های تاریخی، زندگی شهری، مردم، اقوام و طبیعت ایران را واجب می‌سازد. 

حمزه‌زاده با اشاره به افزایش حجم سرمایه‌گذاری در حوزه تأسیسات گردشگری استان افزود: در طول سال‌جاری بیش از ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری در آذربایجان‌شرقی با صدور ۹۰ موافق اصولی برای افزایش سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پیش‌بینی شده است تا این استان بیش از پیش آماده استقبال شایسته از گردشگران ورودی به استان باشد. به‌راستی که تحقق این امر با توجه هرچه بیشتر به حوزه رسانه‌ها، مقابله با پدیده ایران‌هراسی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و بهره‌بردای از ظرفیت‌های بخش‌های خصوصی میسر می‌شود . 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در پایان صحبت‌های خود اظهار کرد: کشورهای هدف گردشگری برای استان آذربایجان‌شرقی کشورهایی همچون جمهوری آذربایجان، جمهوری ارمنستان، روسیه، ترکیه، چین، عراق و کشورهای اروپایی است اما محدودیتی در معرفی استان وجود نداشته و هدف نهایی معرفی جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیر استان در ابعاد جهانی‌ست که در راستای تحقق این هدف، افزایش رویدادهای گردشگری با این کشورها، برنامه‌هایی همچون برگزاری ۸۰ جشنواره گردشگری داخلی، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی در مهرماه سال جاری و حضور توانمند در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از برنامه‌های رسانه محور آذربایجان‌شرقی در طول سالجاری خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050300126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha