افتتاح رسمی خانه صنایع‌دستی رزاس در گرگان

خانه صنایع‌دستی رزاس با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان و جمعی از مسئولان در بلوار الغدیر شهرستان گرگان به‌صورت رسمی افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، خانه صنایع‌دستی رزاس روز چهارشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۳ با حضور محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، سمانه خیل‌تاش مدیر صندوق کارآفرینی امید استان، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان، جمعی از مسئولان و هنرمندان در گرگان افتتاح شد.


این خانه صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید است که ۱۶۰ میلیارد ریال آن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ۴۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بوده است.
این مجموعه که در بلوار الغدیر، نبش الغدیر یکم واقع‌شده، با مدیریت نسرین علیزاده وحید و با بخش‌های متنوع شامل تولیدی، فروشگاهی (حضوری و مجازی)، ترویجی، کافه و... فعالیت خود را آغاز کرده است.


فعالیت ۳۰ خانه صنایع‌دستی در گلستان


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در آیین افتتاح این مجموعه گفت: استان گلستان به‌عنوان نگارستان ایران با برخورداری از تنوع اقوام، بنیان صنایع‌دستی خوبی را به لحاظ منابع انسانی دارد.  


محمدجواد ساوری بیان کرد: این مجموعه در ۴ طبقه با حمایت‌های صندوق کارآفرینی امید استان و با حجم سرمایه‌گذاری  ۲۰۰ میلیارد ریال ایجادشده است.


او تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در سالی که توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده آنچه حق مردم است در باب تسهیل‌گری در حوزه صنایع‌دستی اجرایی کرده تا زمینه جهش تولید و رونق اقتصادی برای هنرمندان و صنعتگران استان فراهم شود.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه یادآور شد: در استان بیش از ۳۰ خانه صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند که امیدواریم با حمایت‌های تسهیلاتی که از سوی بانک‌های عامل صورت می‌گیرد بتوانیم این مراکز تخصصی صنایع‌دستی را افزایش دهیم.


او خاطرنشان کرد: خانه صنایع‌دستی رزاس به‌صورت مستقیم برای پنج نفر ایجاد اشتغال کرده و در بخش فروشگاهی این مجموعه نیز محصولات ۳۵۰ صنعتگر در معرض نمایش و فروش قرار گرفته است.


ساوری گفت: هدف از ایجاد چنین مجموعه‌ای، تولید و حمایت از تولیدکنندگان، معرفی و توسعه و ترویج صنایع‌دستی، خصوصاً صنایع‌دستی بومی استان، ایجاد بستر مناسب فروش و ایجاد اشتغال پایدار است.

افتتاح رسمی خانه صنایع‌دستی رزاس در گرگان

افتتاح رسمی خانه صنایع‌دستی رزاس در گرگان

افتتاح رسمی خانه صنایع‌دستی رزاس در گرگان

انتهای پیام/

کد خبر 1403050400157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha