۶۶۴ هنرمند صنایع‌دستی استان همدان بیمه می‌شوند

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان همدان با اشاره به اینکه ۶۶۴ هنرمند صنایع‌دستی این استان بیمه می‌شوند، گفت: با پیگیری وزیر میراث‌فرهنگی و به دستور رئیس جمهوری شهید و موافقت سازمان برنامه و بودجه ۸هزار نفر از شاغلان صنایع‌دستی شناسنامه‌دار کشور بیمه شدند.

به گزارش میراث‌آریا، محمدرضا خلجی پنج‌شنبه ۴ مردادماه گفت: پس از اعلام به متقاضیان معرفی‌ شده و ارائه مدارک لازم از جمله مجوز معاونت صنایع‌دستی و کارت‌های مهارت فنی و حرفه‌ای و نیز احراز شرایط قانونی نسبت به بررسی وضعیت هنرمندان و معرفی آنها برای انجام معاینات پزشکی اقدام خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی همدان خاطرنشان کرد: به این ترتیب پرونده هنرمندان بصورت ماهانه برای درج مجوز در سیستم مکانیزه به اداره کل امور بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ارسال شد تا زمینه انعقاد قرارداد بیمه شاغلان صنایع‌دستی توسط واحدهای اجرایی فراهم شود.

او اضافه کرد: بیش از ۴۳هزار هنرمند صنایع‌دستی در این استان فعالیت می‌کنند که تاکنون حدود ۲۸۰۰ نفر از آنها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هنرمندان قرار گرفته‌اند.

خلجی افزود: از سنوات گذشته تعداد ۶۶۴ نفر از صنعتگران استان در لیست انتظار بیمه بوده‌اند که از این تعداد ۳۵۰ نفرتاکنون از سوی وزارتخانه تائید و به استان برای بیمه ابلاغ شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050400170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha