جشنواره گردشگری خوراک ۲۳ مردادماه در گلستان برگزار می شود

نشست هماهنگی جشنواره منطقه‌ای «طعم امید» با حضور افراد تأثیرگذار دارای معلولیت استان گلستان در گرگان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، جلسه نشست هماهنگی جشنواره منطقه‌ای گردشگری خوراک سه‌شنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۳ با حضور معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان، مدیر دفتر منطقه شمال انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس و دیگر انجمن‌های مرتبط در محل واحد پذیرایی قصر خورشید گرگان برگزار شد.

معاون گردشگری استان گلستان در جلسه هماهنگی جشنواره منطقه‌ای گردشگری خوراک تحت عنوان جشنواره «طعم امید ۲» گفت: با توجه به تنوع غذایی بومی و محلی استان و تبدیل آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری زمان و مکان برگزاری جشنواره در استان گلستان ۲۳ مردادماه در محل واحد پذیرایی قصر خورشید تعیین شده است و مدت‌زمان اجرای آن‌یک روز خواهد بود.

یاسر قندهاری با اشاره به این‌که این جشنواره شامل بخش‌های مختلفی ازجمله، صنایع‌دستی، سوغات، خوراک است، بیان کرد: به برگزاری این جشنواره در فضایی مناسب‌سازی شده و گردشگرپذیر با همکاری بخش خصوصی و دفتر منطقه شمال انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس، انجمن معلولین ضایعه نخاعی و اوتیسم تأکید شده است.

او نحوه پخت، بهداشت فرآیند طبخ و چیدمان و نحوه ارائه غذا را ازجمله موارد مهم ارزیابی هیئت‌داوران عنوان کرد و افزود: نحوه پخت ماش پتی، باسترمه، ته‌چین اسفناج، ترشی پلو و جوجه برشته ازجمله غذاهای اصیل گلستانی در این جشنواره به رقابت گذاشته می‌شود.


معاون گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: مسابقه و جشنواره منطقه‌ای طعم امید با حضور افراد تأثیرگذار دارای معلولیت استان به‌صورت استانی به ترتیب در تاریخ ۲۱ الی ۲۴ مردادماه ۱۴۰۳ در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و تهران برگزار می‌شود و برگزیدگان هر یک از استان‌ها در مسابقه نهایی که شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود، رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050400174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha