وجود ۶هزار هکتار باغ در شهرستان دنا ظرفیت بزرگی برای توسعه گردشگری کشاورزی است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا گفت: وجود ۶ هزار هکتار باغ که ۱۲۰۰ هکتار آن در شهر سی سخت قرار دارد ظرفیتی بزرگ برای توسعه گردشگری کشاورزی است.

به گزارش میراث آریا، افشین بهمنی اظهار کرد: با وجود ۶هزار هکتار باغ و مزارع کشاورزی گندم، برنج در شهرستان دنا ولی تاکنون هیچ درخواستی در خصوص مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی در این شهرستان دریافت نشده است. 

او بیان کرد: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا آماده حمایت از بهره بردارانی است که قصد فعالیت در بخش گردشگری کشاورزی دارد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا تصریح کرد: با توجه به اینکه گردشگری کشاورزی زمینه فروش مستقیم محصولات به مهمانان را فراهم می‌کند فرصتی برای افزایش درآمد بهره برداران است. 

بهمنی با اشاره به اینکه گردشگری کشاورزی نیاز به سرمایه‌گذاری برای ساخت و ساز ندارد، بیان کرد: باغداران ساکن شهرستان سی سخت می‌توانند با اخذ مجوز و انجام تبلیغات محیطی و فضای مجازی میزبان گردشگران شوند. 

او گفت: گردشگران در باغ‌ها افزون بر مشاهده یا تجربه برداشت میوه با طریقه فراوری محصولات مختلف مانند لواشک، قیصی، شیره انگور، مویز، رب انار، مرباها و ترشی‌ها آشنا می‌شوند. 

رئیس  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا بیان کرد: گردشگران نیازی به اقامت در باغ‌ها ندارند و برای اسکان به اقامتگاه‌های بومگردی، هتل‌ها مراجعه می‌کنند و یا اقدام به برپایی چادر در طبیعت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050600192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha