بازدید مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان از جاذبه‌های گردشگری نهاوند و تویسرکان

مدیران دفاتر انجمن خدمات مسافرتی استان همدان در یک سفر یک‌روزه به منظور بررسی و ارزیابی ظرفیت‌ها، ارائه راهکار و جذب گردشگر به شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان سفرکردند.

به گزارش میراث‌آریا، محمد فیضی، شنبه ۶ مردادماه گفت: هدف از این سفر که با حضور۳۰ تن از مدیران دفاتر گردشگری برگزارشد را جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان همدان و این شهرستانها و معرفی قابلیت‌های گردشگری تویسرکان و نهاوند به ایران دانست.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان گفت: یکی از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی، ایجاد اشتغال و تولید سرمایه جذب توریسم است که خدمتی ملی است.

محمد فیضی با بیان اینکه تمام افراد برای حفظ میراث‌فرهنگی مسئول هستند، افزود: اگر از این آثار مراقبت نشود به مرور از بین می‌رود و باید سرمایه‌ها را گردش دهیم تا به عنوان شهری توریستی و فرهنگی به دنیا معرفی شویم.

او تصریح کرد: استان همدان در چند سال اخیر تحولات و پیشرفت زیادی کرده است اما این تغییرات باید بیشتر شود و اگر فضاهایی در صنعت توریست ایجاد نشود گردشگران به جاهای دیگر مسافرت می‌کنند.

او افزود: تنوع کشاورزی، تنوع آب و هوا، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، برداشت گردو و مبل ومنبت و سوغات و خوراکی‌ها از جمله مزیت‌های این شهرستان‌ها برای جذب گردشگر است که باید از این پتانسیل‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

این فعالان در معیت معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از آرامگاه میررضی‌الدین، خانه تاریخی مسعودی‌ها و اقتداری، کاروانسرای فرسفج در شهرستان‌های  سرکان، تویسرکان  و از حمام حاج آقا تراب،  کارخانه گز سازی و سنل  و سراب زیبای فارسبان در شهرستان نهاوند بازدید کردند .

انتهای پیام/

کد خبر 1403050600206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha