استقرار چهار پایگاه موقت فوریت‌های پزشکی ویژه اربعین در مرز شلمچه

مسئول کمیته بهداشت و درمان قرارگاه ویژه اربعین و رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: چهار کانکس پایگاه‌های موقت اورژانس پیش‌بیمارستانی برای پوشش و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اربعین حسینی در شلمچه مستقر شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا، دکتر افشین دریانبرد صبح شنبه ششم مردادماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران در شلمچه اظهار کرد: پس از جانمایی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در مرز شلمچه، کانکس‌های موقت پیش‌بینی‌شده برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین در محل‌های دو هکتاری، محوطه ورودی پایانه مسافربری شلمچه، صفر مرزی جنب هنگ مرزی و منطقه هشت هکتاری و بارانداز پایانه شلمچه مستقر شدند.

مسئول کمیته بهداشت و درمان قرارگاه ویژه اربعین ادامه داد: گرمای هوا در اربعین سال جاری یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو برای زائران خواهد بود و به منظور مقابله با گرما و پیشگیری از گرمازدگی زائران، علاوه بر فضاهای موجود در پایانه‌ مرزی، مواکب و مرکز بهداشتی درمانی و فوریت پزشکی شهیدسلیمانی، کانکس‌هایی نیز با عنوان اتاق سرد فراهم شده است که در روزهای آینده مستقر خواهند شد.

او افزود: در صورتی که زائران سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) دچار علائم گرمازدگی شدند می‌توانند به مراکز درمانی و یا اتاق‌های سرد پیش‌بینی شده در مسیرها مراجعه کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی آبادان با بیان این‌که زائران باید توصیه‌های آموزشی را جدی بگیرند، اضافه کرد: تردد زائران در طول شب، مهم‌ترین نکته در پیشگیری از گرمازدگی است و استفاده از کلاه لبه‌دار، عینک آفتابی و نوشیدن آب کافی همراه با لیموترش، خاکشیر و یا تخم شربتی می‌تواند در افزایش نگهداشت آب در بدن و جلوگیری از گرمازدگی مؤثر واقع شود.

در تقویم رسمی کشور، چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه دو گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند. هر سال هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این دو مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050600223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha