آغاز پویش آب‌های خاکستری نذر درختان تشنه شهر نیشابور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور از آغاز پویش آب‌های خاکستری نذر درختان تشنه این شهر خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا کمال خانی گفت: این پویش به همت جمعی از شهروندان طبیعت دوست نیشابوری و سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی و با مشارکت سازمان سیما و منظر شهرداری نیشابور، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و کارگروه حفظ و احیای کوچه باغ‌ها و خانه‌های تاریخی نیشابور آغاز شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور ادامه داد: در نخستین مرحله از اجرای این پویش درختان تشنه در باغ قوامی و ابتدای خیابان شریعتی نیشابور با آب‌های خاکستری نذر شده آبیاری شدند.
هم‌چنین احمد همت‌آبادی عضو شورای اسلامی شهر نیشابور در این‌باره گفت: با توجه به محدودیت‌های جدی منابع  ارزشمند حیاتی از جمله آب، امروز مدیریت شهری نیازمند همراهی و همکاری همه شهروندان برای حفظ و نگهداری اشجار سطح شهر است.

او ادامه داد: شهروندان نیشابوری می‌توانند در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی زیست محیطی، با جمع‌آوری و ذخیره سازی آب‌های حاصل از شستشوی سبزیجات، میوه‌ها، استحمام و ... با آبیاری درختان و فضای سبز در معابر شهری به نگهداری فضای سبز سطح شهر کمک و طبق اصل پنجاه قانون اساسی که حفظ محیط زیست را یک وظیفه عمومی تلقی می کند، در حفظ سیما و منظر شهری مشارکت فعال داشته باشند.

همت آبادی تصریح کرد: شهرداری نیز باید تمام  تلاش خود را در راستای حفظ و نگهداری اشجار به کار گرفته و بستر لازم را به منظور آموزش شهروندی و  تشویق و تقدیر از شهروندان همراه و همکار با مدیریت شهری فراهم کند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403050600237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha