ظرفیت‌ها و مزیت‌های اتاق بازرگانی هرمزگان برای همکاری در توسعه صنایع‌دستی و گردشگری بی‌نظیر است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: ظرفیت‌ها و مزیت‌های اتاق بازرگانی هرمزگان برای همکاری در توسعه صنایع‌دستی و گردشگری بی‌نظیر است.

به گزارش میراث آریا، نشستی روز شنبه ۶ مردادماه ۱۴۰۳ با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، عباس رئیسی معاون گردشگری، عباس براهیمی رئیس کمیسیون صنایع‌دستی و گردشگری اتاق بازرگانی هرمزگان، ژاله نیکرو رئیس انجمن صنایع‌دستی و گردشگری اتاق بازرگانی استان هرمزگان و جمعی از کارشناسان و صاحب‌نظران در راستای هم‌افزایی و توسعه فعالیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این نشست با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری هرمزگان گفت: استان هرمزگان با دارا بودن ۱۴ جزیره کوچک و بزرگ و سواحل بکر و زیبا، میراث ناملموس و… ظرفیت مناسبی برای توسعه دارد.

او افزود:  آن چیزی که توسعه این قلمرو ساحلی را رقم می‌زند، همکاری و هم‌افزایی است که ظرفیت‌ها و مزیت‌های اتاق بازرگانی برای همکاری بی‌نظیر است.

محسنی با بیان اینکه یکی از رهیافت‌های تجارت، فرهنگ است، اظهار کرد: وقتی تجارتی شکل می‌گیرد اولین چیزی که از تعامل و تبادل شکل می‌گیرد، فرهنگ است و اتاق بازرگانی با سوابق و تجربه‌ای که در حوزه تجارت دارد می‌تواند فرهنگ‌ها را منتقل کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان به فعالیت‌های انجام شده توسط اداره کل در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۰ هکتار زمین از شهرک صنعتی گمبرون باهدف ایجاد مرکز پردازش صادرات، فروش، برندسازی، بسته‌بندی و… صنایع‌دستی تحویل گرفته‌شده که اتاق بازرگانی ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد اما باید در قالب فراخوان به سرمایه گذاران واگذار شود.

او افزود: در حوزه گردشگری نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی شده و به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

عباس براهیمی رئیس کمیسیون صنایع‌دستی و گردشگری اتاق بازرگانی هرمزگان با اشاره به اینکه بخش خصوصی یک ظرفیت است، خواستار برگزاری همایش بین المللی با رویکرد گردشگری شد و گفت: این همایش می‌تواند یک کار متفاوت با رویکرد کاربردی و هدفمند باشد.

او اظهار کرد: برگزاری چنین همایشی هم می‌تواند استعداد و امکانات استان را در حوزه گردشگری مشخص کند و هم به عنوان یک سند آمایشی درآید.

ژاله نیکرو رئیس انجمن صنایع‌دستی و گردشگری اتاق بازرگانی گفت: بخش خصوصی در کنار اداره کل است و شتاب‌دهنده فعالیت‌های آن است، حامی انجمن باشید تا بتوانیم در کنار اداره کل، فعالیت‌های حوزه صنایع دستی و گردشگری را پیش ببریم.

ایجاد غرفه‌های صنایع دستی در بوستانها، هنرستان گردشگری، شرکت در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و… از دیگر مسائلی بود که در این جلسه بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050600258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha