آمادگی ۱۵ موکب در گچساران و باشت برای پذیرایی از زائران اربعین

مسئول فرهنگی و مذهبی ستاد عتبات عالیات شهرستان گچساران گفت: عاشقان و دلدادگان سید و سالار شهیدان در شهرستان‌های گچساران و باشت با برپایی ۱۵ موکب پذیرای زائران اربعین حسینی است.

به گزارش میراث‌آریا، جان محمد محمدی اظهار کرد: از ۲۰ مرداد تا هفتم شهریور ۱۴۰۳ خادمان امام حسین (ع) در موکب‌های گچساران و باشت پذیرای عاشقان و عارفان امام حسین (ع) است.

مسئول فرهنگی و مذهبی ستاد عتبات عالیات شهرستان گچساران افزود: موکب‌های گچساران و باشت به همت جوانان و عاشقان اهل‌بیت علیهم‌السلام در نقاط مختلف این شهرستان‌ها برپاشده‌اند و پذیرای زائران اربعین است.

محمدی ادامه داد: زائران علاوه بر اسکان و پذیرایی در این موکب‌ها خدمات فرهنگی نیز دریافت می‌کنند، ضمن اینکه نماز جماعت در همه موکب‌ها اقامه می‌شود.

مسئول فرهنگی و مذهبی ستاد عتبات عالیات شهرستان گچساران تصریح کرد: در این موکب‌ها به مسائل شرعی و احکام زائران نیز پاسخ داده می‌شود و ایستگاه نقاشی و قرائت قرآن ویژه کودکان نیز در موکب‌ها برپا می‌شود.
محمدی اظهار کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع چای و شربت، تدارک وعده صبحانه، ناهار و شام نیز ازجمله برنامه‌های خادمان گچسارانی و باشتی در موکب‌های اربعین است.

او افزود: مردم گچساران و باشت با برپایی موکب‌هایی به‌صورت شبانه‌روز از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050600260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha