زنجیره ارزش چوب در کرمانشاه تکمیل می‌شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، از برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش هنر صنعت چوب در کرمانشاه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا امین کوگانی روز سه‌شنبه ۹ مردادماه در جلسه‌ای با حضور جمعی از هنرمندان و صنعتگران حوزه چوب استان کرمانشاه، اظهار کرد:  هنر صنعت چوب در رشته‌های مختلف از جمله ظرفیت‌های بسیار مهم صنایع‌دستی استان است که نیازمند نگاه ویژه و توجه خاص است. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه در رشته‌های صنایع‌دستی همچون ساخت سازهای سنتی، منبت و معرق چوب و... از جایگاه ممتازی برخوردار است و بیش از چند هزار نفر در رشته‌های مرتبط با این حوزه فعالیت دارند. 

او گفت: این هنر صنعت یکی از صنایع‌دستی استان است که ارزش افزوده بسیار زیادی به دنبال دارد. 

کوگانی گفت: ما در استان کرمانشاه یک شهر و یک روستای ملی با محوریت ساخت سازهای سنتی داریم و درکنار آن بزرگترین موزه منبت چوب کشور در کرمانشاه قرار دارد و هر ساله رویداد روز جهانی چوب در این استان برگزار می‌شود، که نشان از جایگاه ویژه این هنر صنعت کرمانشاه در کشور دارد. 

او تصریح کرد: بسیاری از تولیدات صنایع‌دستی استان در این حوزه با ارزش افزوده بسیار بالا به خارج از کشور صادر می‌شود. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، تاکید کرد: با توجه به همه این ظرفیت‌ها ما باید برای تکمیل زنجیره ارزش چوب در استان با همفکری هنرمندان و تولیدکنندگان این حوزه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم. 

او تاکید کرد: استانداردسازی،  بسته بندی و برندسازی، بازار فروش، تامین چوب مورد نیاز، شکل گیری شهرک‌های تولید و بازارچه‌های فروش صنایع‌دستی در شهرها، برنامه‌ریزی برای توسعه باغات و درختانی که چوب مورد نیاز هنرمندان استان را تامین می‌کند، از جمله نیازهای استان برای تکمیل این زنجیره ارزش است. 

کوگانی گفت: برای تکمیل این زنجیره ارزش نیازمند همکاری اداراتی همچون، صمت، منابع طبیعی، محیط زیست، جهادکشاورزی، اتاق بازرگانی و... هستیم.

او در خاتمه تاکید کرد: با توجه به ارزش افزوده بسیار بالای این صنعت و اقبال نسل جدید به رشته‌های با محوریت چوب، با تکمیل زنجیره ارزش آن می‌توان امیدوار بود در آینده کرمانشاه به قطب صنایع‌دستی چوب در کشور تبدیل شود. 

همچنین هنرمندان صنایع‌دستی استان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت شکل گیری زنجیره ارزش چوب در استان، توجه به تجارت چوب، ترویج فرهنگ کاشت درخت و تامین چوب مورد نیاز هنرمندان به عنوان بزرگترین مشکل آنها، نظارت بر قیمت مواد اولیه و چوب مورد نیاز و شکل گیری شهرک‌های صنایع‌دستی را از جمله ضروریات تشکیل این زنجیره ارزش عنوان کردند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403050900375
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha