هشدار به شناگران در مکان‌های خطرآفرین کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد در رابطه با حوادث آتش سوزی، کوهستانی و غرق شدگی در رودخانه‌ها هشدار داد.

به گزارش میراث‌آریا ، علیرضا نیک‌روز با اشاره به ممنوع بودن شنا کردن  در رودخانه‌ها، سدها، کانال‌های انتقال آب، استخرهای آب کشاورزی و باغات، اظهارکرد:  کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت کشور، برخوردار از ۱۰ درصد آب کشور و دارای چشمه سارها، رودخانه‌های خروشان و پر آب و سدها که ویژگی‌های خوب استان است، اما به دلیل شیب زیاد، شدت جریان و یا عمق بالا آب برای شنا کردن مخاطرات زیادی دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری در رابطه با حوادث غرق شدگی با توجه به آغاز فصل گرما به گردشگران، مسافران و مردم استان هشدار داد و افزود: متاسفانه با همه اطلاع رسانی، تاکیدات، هشدارها و نصب تابلوهای هشدار دهنده، اما هرساله تعدادی از گردشگران، مسافرین و مردم منطقه به همین خاطر جان خود را از دست می‌دهند.
او بیان کرد: یکی از حوادث تلخ همزمان با شروع فصل گرما، حادثه غرق شدگی در استخرها، رودخانه‌ها و سدها است که از مردم شریف استان انتظار داریم هنگام شنا کردن در استخرها و چشمه سارها دقت لازم را داشته باشند و از شنا کردن در سدها و رودخانه‌ها اجتناب کنند.
 نیکروز گفت: آب منطقه‌ای استان نیز مسئول نظارت بر رودخانه‌های دائمی و آب مخازن سدهای استان از طریق استقرار تیم نجات، گشت‌های نظارت، و تابلوهای هشدار دهنده به این مسئله مهم اهتمام جدی داشته باشد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران هم نسبت به مناطق خطرآفرین رودخانه‌ها و سدها دقت و تاکید لازم را داشته باشند.
نیکروز به ۸۰ درصد مساحت کوهستانی این استان اشاره کرد و افزود: شیب زیاد و صخره‌ای بودن مناطق استان برای مسافرین و گردشگرانی که علاقمند به کوهپیمایی هستند می‌تواند خطر ایجاد کند.
او ادامه داد:  به دلیل انبوهی جنگل و مراتع و شدت باد در همه مناطق استان، مسافران، گردشگران و مردم استان نسبت به روشن کردن آتش در محیط‌های آزاد خودداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403051100522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha