برگزاری مصاحبه زبان تخصصی دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت گردشگری در زنجان

مصاحبه زبان‌های تخصصی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت گردشگری استان زنجان برای پذیرفته شدگان آزمون جامع برگزار شد.  

به‌گزارش میراث‌آریا، داود آبیان روز شنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر اظهار کرد: فراگیرانی که در مؤسسه آموزش گردشگری آوای پیشگامان استان زنجان تحت آموزش بوده‌اند و در آزمون جامع تخصصی نمره قبولی کسب کرده‌اند برای دریافت گواهینامه در آزمون مصاحبه تخصصی زبان شرکت کرده‌اند.  

معاون گردشگری استان افزود: در این دوره ۳۰ نفر شرکت کننده در مصاحبه زبان‌های تخصصی انگلیسی، ترکیه و آلمانی شرکت کردند. فراگیران دوره‌های آموزشی کوتاه مدت راهنمایان گردشگری اعم از ایرانگردی، جهانگردی (فرهنگی)، طبیعت‌گردی و مدیرفنی دفاتر مسافرتی از لحاظ میزان تسلط به زبان‌های تخصصی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند.  

او با بیان اینکه این آزمون زیر نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود، اظهار کرد: قبولی در این آزمون از شروط دریافت گواهینامه پایان دوره است و تمام فراگیران دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری برای دریافت گواهینامه علاوه بر آزمون داخلی و آزمون جامع باید در آزمون مصاحبه زبان تخصصی شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند.  

آبیان در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به آموزش نیروی متخصص در حوزه گردشگری خاطر نشان کرد: فراگیران با قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی زبان می‌توانند به عنوان نیروهای تخصصی برای راهنمایان گردشگری و مدیران فنی دفاتر مشغول به کار شوند. شرکت‌کنندگان در صورت کسب امتیاز لازم در مصاحبه به عنوان افراد متخصص، آموزش دیده و ماهر در دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به عنوان مدیر فنی و همچنین راهنمای تور بین الملل شرایط ورود به بازار کار را به دست می‌آورند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403051300616
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha