مرز شلمچه آماده استقبال از زائران اربعین است 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: در آستانه برگزاری مراسم اربعین حسینی، اقدامات گسترده‌ای را برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها و ارائه خدمات به زائران انجام شده است.

به گزارش میراث آریا، محمدحسین ارسطوزاده در بازدید از مرز شلمچه گفت: خوشبختانه سال به سال برنامه اربعین منسجم‌تر و آمادگی‌های کامل در مرزهای شلمچه و چذابه فراهم می‌شود. در مرز شلمچه بیش از ۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی بازسازی و تجهیز شده و تابلوهای راهنما نصب گردیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان اعلام کرد: امسال در ایام اربعین در مرز چذابه ۱۲ شب برنامه فرهنگی با هدف معرفی آیین‌های معنوی ثبت‌شده استان خوزستان در فهرست میراث ناملموس ملی تحت عنوان "میراث عاشورا" با همکاری ستاد اربعین، میراث فرهنگی استان خوزستان و صداوسیما برگزار خواهد شد.

او تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، زائران اربعین امسال شاهد خدمات بهتری در مسیر و مرزهای مواصلاتی خواهند بود.

ارسطو زاده گفت: برنامه یا نرم‌افزار "زائریار" با قابلیت نصب برروی تلفن همراه از طریق درگاه بازار علاوه بر معرفی همه جاذبه‌های گردشگری، همه فضاهای عمومی و خدمات رسانی در مسیرها از جمله ایستگاه‌ها، مواکب و سرویس‌های بهداشتی، مراکز خدماتی و آژانس‌های مسافرتی را در خود جای داده است و زائران می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی خوزستان همچنین از برگزاری پویش "هر خانه یک موکب" اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۳۰ خانواده در این پویش ثبت‌نام کرده‌اند و خانه خود را بعنوان موکب در سامانه زائریار ثبت نمودند و پیش‌بینی می‌شود تا ۵۰۰ خانواده در این طرح مشارکت داشته باشند.

او علاوه بر این، به برپایی بازارچه‌ها و عرفه‌های صنایع دستی در مرزها و مسیر تردد زائران اشاره کرد و از همه دستگاه‌هایی که در ستاد اربعین به آنها کمک کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403051300632
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha