حفظ آثار تاریخی یک وظیفه همگانی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در جلسه شورای اسلامی شهر تفرش بر حفظ و صیانت از آثار تاریخی این شهرستان تاکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی در جلسه روز سه‌شنبه  ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تفرش ضمن تاکید بر حفظ و حراست از آثار تاریخی، گفت: شهرستان تفرش از حیث آثار تاریخی به عنوان دومین شهرستان استان شناخته شده و حفظ و صیانت از آثار تاریخی این شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به لحاظ وجود آثار تاریخی و طبیعت بکر و مثال‌زدنی تفرش همواره میزبان گردشگران از نقاط مختلف است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: اثر تاریخی غار طبیعی علی خورنده و گاو خور با ابلاغ شورای ثبت سیاست‌گذاری تعیین عرصه و حریم کشور،  تعیین حریم شده است.

مرادی افزود: با تعین عرصه و حریم این غار تاریخی در مسیر صحیح حفاظت قرار می‌گیرد و  موجب می‌شود تا حفظ محدوده‌های بافت‌های تاریخی،با رویکرد تأکیدی بر اصالت و عناصر فرهنگی انجام شوند.

او تعیین حریم حفاظتی غارهای منطقه و تدابیر لازم برای حفاظت از این میراث ارزشمند طبیعی را وظیفه‌ای عمومی دانست که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک تفرش را به عنوان قطب گردشگری چندوجهی مطرح ساخته و موجب تحول در اقتصاد محلی آن شود.

پیگیری پروژه های نیمه تمام میراث‌فرهنگی، آثارتاریخی، بقاع متبرک امامزادگان، تامین نیروی انسانی و... از مهمترین موضوعات جلسه بود.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403051700857
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha