برسی سرخط‌های اجرایی پروژه‌های مرمتی سال ۱۴۰۲/ تصویب طرح مرمتی جداره ثبتی علمداری تبریز و کتیبه نشتبان سراب

در جلسه شورای‌فنی میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی سرخط‌های اجرایی دوم مرحله دوم پروژه‌های مرمتی استان در سال ۱۴۰۲، طرح‌ مرمت جداره ثبتی علمداری تبریز و کتیبه نشتبان سراب توسط کارشناسان و متخصصان حوزه میراث‌فرهنگی بررسی و تصویب شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، در جلسه روز پنجشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۳ شورای‌فنی میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی سرخط‌های اجرایی دوم مرحله دوم پروژه‌های مرمتی استان در سال ۱۴۰۲، طرح‌ مرمت جداره ثبتی علمداری تبریز و کتیبه نشتبان سراب توسط کارشناسان و متخصصان حوزه میراث‌فرهنگی مورد بررسی و در نهایت به تصویب رسید.

طی این جلسه تصمیمات لازم در خصوص پروژه‌های مرمتی استان اتخاذ و در نهایت به تصویب شورای فنی رسید. همچنین موارد مغایر با نظرات اعضای شورای فنی برای بررسی و تفحص بیشتر به جلسه بعدی این شورا موکول شد.

احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در این جلسه گفت: مرمت آثار و بناهای تاریخی نقش اساسی در حفظ هویت فرهنگی و تاریخی جوامع دارد. این فرآیند نه تنها از تخریب و فرسایش میراث‌های فرهنگی جلوگیری می‌کند، بلکه به تداوم انتقال دانش و فرهنگ به نسل‌های آینده کمک می‌کند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مرمت صحیح می‌تواند جذابیت‌های گردشگری را افزایش داده و اقتصاد محلی را تقویت کند. برای مثال، بازسازی و نگهداری از بازارهای تاریخی، کاروانسراها، و خانه‌های قدیمی می‌تواند تجربه‌های منحصر به فردی برای گردشگران فراهم کرده و درآمدزایی پایدار ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403051800933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha