ثبت‌ جهانی هگمتانه زیبنده پایتخت تاریخ و تمدن ایران است

استاندار همدان گفت: ثبت‌ جهانی هگمتانه زیبنده پایتخت تاریخ و تمدن ایران است که در دولت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و با یک کار تیمی به ثمر نشست.

به گزارش میراث‌آریا، علیرضا قاسمی‌ فرزاد شامگاه پنجشنبه در همایش پاسداشت ثبت‌ جهانی هگمتانه، اظهار کرد: ثبت جهانی هگمتانه در دولت مردمی و با اهتمام ویژه رییس‌جمهور شهید و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محقق شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در سفر رییس‌ جمهور شهید آیت‌الله رییسی به استان همدان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ثبت جهانی هگمتانه مصوب شد، تصریح کرد: همدان با دارا بودن نزدیک به ۲ هزار اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی، ظرفیت های بالایی برای ثبت جهانی اماکن خود دارد.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: غار علیصدر، منطقه گنجنامه، آرامگاه حیقوق نبی و سایر آثار ارزشمند استان همدان بایستی در فهرست ثبت جهانی قرار گیرند.

استاندار همدان تاکید کرد: از تلاش‌های احمد پاکتچی که در کشورهای فرانسه و هند نقش مهمی در فرآیند ثبت‌ جهانی هگمتانه ایفا کردند، تشکر می‌کنیم.

او ادامه داد: در مسیر ثبت جهانی هگمتانه، از مدیرکل میراث‌فرهنگی که از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره‌برد، شورای اسلامی شهر و شهردار همدان، فعالان حوزه میراث فرهنگی، اصحاب رسانه و مطبوعات که در روند ثبت‌ جهانی این اثر همراه ما بودند و همچنین فرماندهی و کارکنان فراجا، اصناف و بازاریان و مردم خوب و فهیم این شهر که همکاری مؤثری داشتند، قدردانی می‌کنیم.

استاندار همدان تاکید کرد: در این رابطه همچنین قدردان زحمات و تلاش شبانه روزی تمامی اشخاص به ویژه پاکبان‌های عزیز که در امر ساماندهی منظر تاریخی و بازار سنتی همدان اهتمام ورزیدند، هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403051900955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha