افتتاح نخستین موزه سلامت در استان همدان

موزه فرهنگی و پزشکی بدیع‌الحکما به عنوان چهارمین موزه سلامت کشور در همدان افتتاح شد.

به گزارش میراث‌آریا ، آیین افتتاح نخستین موزه سلامت استان همدان امرپز جمعه ۱۹مرداد با حضور علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان، جمعی از مدیران استانی، پزشکان و فعالین حوزه سلامت برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین افتتاح نخستین مرکز فرهنگی تاریخی سلامت استان (موزه تاریخ‌پزشکی) گفت: راه‌اندازی این مجموعه تاریخی، فرهنگی و پزشکی از دو سال قبل برنامه‌ریزی شده تا جایگاه پزشکی را از گذشته تاکنون به نمایش بگذاریم تا چراغ راه ما و آیندگان ما باشد.

محمدمهدی مجذوبی  با بیان اینکه از ۲ سال قبل تاکنون همه ظرفیت‌ها، اسناد و مدارک و ابزارهای قدیمی از معاونت‌های دانشگاه و مراکز بهداشتی درمانی استان و پزشکان قدیمی جمع‌آوری شده و در این مرکز به نمایش گذاشته شده است، تصریح کرد: همچنین فراخوانی خواهیم داشت تا اسناد بیشتر و ابزار و وسایل قدیمی با اصالت بیشتری برای موزه جمع‌آوری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: مساحت ساختمان موزه حدود ۵۰۰ مترمربع بوده که مربوط به دوره قاجار است و این چهارمین موزه تاریخ پزشکی کشور است و در غرب کشور بی‌نظیر و بی‌سابقه است.

او در پایان با ابراز امیدواری از اینکه توسعه این موزه هم به گردشگری و هم غنای مطالب آموزشی به دانشجویان مؤثر و مفید واقع خواهد شد، گفت: ساختمان موزه انسجام مطلوبی به خود گرفته اما در محیط، طراحی‌هایی لازم است که قول حمایت استاندار اخذ شده تا این مجموعه به جایگاهی برسد که در شأن مردم استان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403051900958
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha