بازدید ۲ میلیون زائر اربعین از جاذبه های تاریخی و گردشگری کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: دو میلیون زائر اربعین در هنگام سفر به کربلا و عبور از شهرهای استان کرمانشاه، از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان بازدید می‌کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدطیب صحرایی در شورای اجتماعی استان اظهار کرد: خانه‌هایی که در بافت تاریخی کرمانشاه واقع شده‌اند این قابلیت را دارند که با هزینه اندکی فضای شکل گیری ده‌ها شغل پایدار را ایجاد کنند و از این ظرفیت نباید غفلت کرد.

استاندار کرمانشاه، کرمانشاه همچنین به مرز خسروی اشاره کرد و افزود: به برکت تلاش‌های دولت شهید رئیسی مرز خسروی به یک رونق بسیار مناسب و رو به افزایش رسید.

صحرایی ساخت مسجد در محله آقاجان را یک طرح تحول‌آفرین در این محله حاشیه‌ای توصیف کرد و گفت: شهرداری طبق مصوبات قبلی مکلف است وظایف محوله در مورد ساخت مسجد را هر چه سریعتر اجرایی کند تا برنامه ساماندهی این محله با شتاب بیشتری دنبال شود.

او خاطرنشان کرد: در ایام اربعین دو میلیون نفر گردشگر از همین مسیر که از کنگاور آغاز می شود و تا خسروی ادامه دارد، دیدن می‌کنند و فرصت مناسبی برای معرفی این جاذبه‌های تاریخی به زوار حسینی است.

او افزود: طی توافقی که با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داشتیم، با اختصاص اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی برای بافت تاریخی موافقت شد و برای تخصیص این اعتبار نیازمند معرفی طرح‌های مشخص سرمایه گذاری هستیم.

صحرایی بیان کرد: در برنامه‌های مرمت و بازسازی بازارها باید با بهره‌گیری از هنرهای مختلف و به کارگیری مفاهیم عمیق و اصیل، هویت دینی، ایرانی و بومی منطقه را هم معرفی کنیم و تنها به آجر کاری بسنده نکنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052001019
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha