۲ خانه تاریخی دامغان برای احیا و بهره‌برداری واگذار شد

دو خانه تاریخی دامغان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با برگزاری مزایده از طریق صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی واگذار شد.

به گزارش میراث آریا، خانه‌های تاریخی صدیق و لطفی دامغان باهدف احیا، مرمت و بهره‌برداری، پس از سپری شدن مراحل قانونی با برگزاری مزایده از طریق صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت.

با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ضمن احیا و مرمت خانه‌های تاریخی میتوانیم شاهد رونق فعالیت‌ها و خدمات بخش گردشگری و پذیرایی از همشهریان، گردشگران و زائران باشیم.

فعال شدن ظرفیت و توان عظیم مردمی در احیا و رونق بخشیدن به بناهای تاریخی می‌تواند دستاوردهای مهم و ماندگاری به همراه داشته باشد.

حیاط بیرونی خانه لطفی که به‌عنوان موزه تاریخ شهر دامغان در حال بهره‌برداری است و کاربری موزه آن به قوت خود باقی می‌ماند و سرمایه‌گذار در کنار استفاده از فضاهای اضافه و حیاط‌ها و بهره‌برداری فرهنگی و پذیرایی، ملزم به حفظ کاربری موزه و بهبود محتوای موزه خواهد بود.

خانه های تاریخی صدیق و لطفی از یادگارهای دوران قاجاریه در شهر دامغان است که با شماره های ۲۲۷۵۳ و ۲۰۲۴۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052101095
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha