تعبیه ۵۵۳ حمام و سرویس بهداشتی در پایانه‌های مرزی خوزستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، ظرفیت تأسیسات گردشگری استان برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی را تشریح کرد.

به‌گزارش میراث آریا، محمدحسین ارسطوزاده ۲۳ مردادماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: در حال حاضر، هفت‌هزار حمام و سرویس بهداشتی در سطح استان به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند که از این تعداد ۱۴۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۹۳ واحد حمام در پایانه مرزی شلمچه و ۳۱۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۰ واحد حمام در مرز چذابه آماده خدمت‌رسانی به زائران و گردشگران هستند؛ ضمن اینکه پنج‌هزار متر سایه‌بان نیز توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان در ورودی پایانه‌های مرزی تعبیه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: تعداد سرویس‌های بهداشتی ایجادشده در مواکب مرز شلمچه ۱۰۵ چشمه، تعداد سرویس‌های هداشتی موجود در یادمان‌های دفاع‌مقدس سطح شهر ۱۵۰ چشمه، تعداد سرویس‌های بهداشتی موجود در پارک‌ها و بوستان‌ها ۶۵ چشمه و تعداد سرویس‌های بهداشتی جایگاه‌های سوخت و ترمینال و راه‌آهن شهرستان خرمشهر نیز ۳۶ چشمه هستند.

او با اشاره به ظرفیت اقامتی استان نیز گفت: در حال حاضر شش‌هزار تخت در قالب سه‌هزار و ۲۱۹ اتاق در اقامت‌گاه‌های رسمی سراسر استان شامل ۳۶ واحد هتل، شش واحد هتل‌آپارتمان، ۱۵ واحد مهمان‌پذیر، چهار واحد اقامت‌گاه سنتی، ۱۱ واحد اقامت‌گاه بوم‌گردی و دو واحد خانه‌مسافر خدمات‌دهی می‌کنند و آماده پذیرش زوار اربعین و سایر گردشگران هستند.

ارسطوزاده با اشاره به ظرفیت واحدهای پذیرائی خوزستان نیز عنوان کرد: ۱۱ واحد سفره‌خانه سنتی، چهار واحد مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی، ۱۳ واحد پذیرائی منفرد بین‌راهی، سه واحد مجتمع گردشگری، دو واحد گردشگری عشایری و یک محوطه گردشگری نیز در مجموع آمادگی پذیرش و خدمات‌دهی به بیش از ۹ هزار نفر در روز را در ایام اربعین دارا هستند.

او درخصوص موکب‌های تعبیه‌شده در مرز چذابه نیز عنوان کرد: ۲۳۰ موکب در مرز چذابه و ۶۰ موکب نیز در مسیر شهرستان دشت‌آزادگان تا مرز چذابه به زائران حسینی خدمات رائه می‌دهند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان خاطرنشان کرد: یک واحد خانه صنایع‌دستی و پنج غرفه در این خصوص نیز در شهر سوسنگرد به‌منظور بهره‌مندی زواری که قصد تردد از مرز چذابه را دارند تعبیه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052301254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha