نظافت ۲۴ ساعته سرویس‌های بهداشتی در گذرگاه‌های مرزی خوزستان/ تخفیف ۲۵ درصدی تأسیسات اقامتی به زائران

مسئول ستاد اربعین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به اقدامات این اداره‌کل در راستای خدمت‌رسانی به زوار اربعین، از نظارت مستمر بر وضعیت سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی استان و نظافت ۲۴ ساعته آن‌ها خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، جمال عامری‌نسب گفت: ۳۰۰ خانه در استان خوزستان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده‌اند؛ زائران با نصب نرم‌افزار زائریاب در گوشی‌های همراه می‌توانند از نشانی تأسیسات گردشگری، مواکب در مسیر تردد، اقامت‌گاه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مطلع شود.

مسئول ستاد اربعین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: در پایانه‌های مرزی خوزستان پنج هزار متر مربع سایه‌بان نصب شده است تا زائران در مسیر تردد از آفتاب سوزان دچار مشکل نشوند.

او با اشاره به درنظر گرفتن تخفیف ویژه اقامتگاهی برای زائران در این استان گفت: امسال برای زائرانی که قصد استفاده از تأسیسات گردشگری مانند هتل و مسافرخانه‌ها دارند ۲۵ درصد تخفیف درنظر گرفته شده است.

عامری‌نسب بیان کرد: بنرهایی با عنوان هر خانه یک موکب در استان خوزستان نصب شده که تاکنون بیش از ۳۰۰ خانه برای پذیرایی و اقامت زائران اعلام آمادگی کردند و این منازل با نشانی کامل در نرم‌افزار زائریاب بارگذاری و آدرس آن‌ها در دسترس زائران قرار گرفته است.

معاون گردشگری مدیر کل میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: در همه روستاها با همکاری اداره‌کل امور روستائی، دهیاران، اقامت‌گاه‌های بوم گردی و منازل برای خدمات‌رسانی به زائران آماده هستند.

او با تأکید بر نظارت مستمر بر وضعیت سرویس‌های بهداشتی پایانه‌های مرزی اظهار کرد: در روزهای اوج سفرهای اربعینی (۱۰ روز مانده به اربعین و یک هفته بعد از اربعین) سرویس‌های بهداشتی پایانه‌های چذابه و شلمچه را به صورت ۲۴ ساعته نظافت می‌کنیم.

مسئول ستاد اربعین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به این‌که ۱۷ اثر معنوی در استان ثبت آثار تاریخی است، گفت: این آثار در گذرگاه‌های شلمچه و چذابه برای آشنایی زائران برای نخستین بار به نمایش گذاشته می‌شوند.

او، سامان‌دهی سیستم مهپاش در ورودی پایانه شلمچه، بهسازی جاده شلمچه، نظارت بر وضعیت انتقال زائران از ایستگاه راه‌آهن به پایانه شلمچه و نظارت بر تاکسیرانی در مرز چذابه را از دیگر اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در زمینه خدمت‌رسانی به زوار عنوان کرد و افزود: مدیرکل سرمایه‌گذاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی سفر دو روزه‌ای که به تازگی از مرزهای شلمچه و چذابه داشت از عملکرد ستاد اربعین خوزستان اعلام رضایت کرد.

تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه دو گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند. هر سال هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این دو مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052701478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha