اجرای آیینی اشعار عاشورایی ۲۰ شاعر و مشاعره ۵۰ نفره در مجموعه فرهنگی سعدی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای مراسم آیینی اشعار عاشورایی و مشاعره در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدی خبر داد و گفت: این رویداد فرهنگی با حضور ۲۰ شاعر شعرهای آیینی و مشاعره گروه ۵۰ نفره در گروه سنی کودک و بزرگسال برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا،محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه مراسم آیینی اشعار عاشورایی و مشاعره یکی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی است، گفت: این جشنواره آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا زمان برگزاری آن رویدادها و پیش همایش‌های تخصصی آموزشی متعددی در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با همکاری گروه فرهنگی شاهدان شیراز فردا مراسم آیینی اشعار عاشورایی و مشاعره را با حضور گروه‌های ادبی، فرهنگی و فرهیختگان و هنرمند فرهنگی فارس در شیراز تالار بوستان مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار می‌کند.

تمامی علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر این مرزوبوم می‌توانند در این مراسم که ساعت ۱۷ و ۳۰ تا ساعت ۲۰ روز یکشنبه ۲۸ مرداد برگزار می‌شود، شرکت کنند.

بنابراین گزارش امروز طی نشستی که با حضور تنی چند از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه فرهنگی فارس در دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در خانه تاریخی نصیرالمللک در بافت تاریخی شیراز برگزار شد، چگونگی و نحو اجرای مراسم آیینی اشعار عاشورایی موردبررسی و تبادل‌نظر اساتید و هنرمندان حاضر در جلسه قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052701521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha