کاروانسرای فرسفج آماده واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی

مدیر اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تویسرکان گفت: کاروانسرای تاریخی شهر فرسفج آماده واگذاری به بخش خصوصی برای ایجاد بهره‌وری حداکثری از ظرفیت‌های گردشگری آن است.

به گزارش میراث‌آریا، اسحاق ترکاشوند گفت: کاروانسرای تاریخی فرسفج ثبت جهانی شده و این یک مزیت بزرگ برای معرفی بیشتر و بهتر این جاذبه گردشگری و تاریخی به شمار می‌رود.

مدیر اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تویسرکان با بیان اینکه حفاظت و مرمت این بنای تاریخی جهانی در سال‌های اخیر در حد توان به‌خوبی انجام شده است، تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری رویدادهای گردشگری و فرهنگی در این کاروانسرا با هدف معرفی بیشتر آن به همه مردم ایران زمین انجام شده است.

او اظهار کرد: این کاروانسرای تاریخی ظرفیت ایجاد اقامتگاه برای گردشگران را دارد که می‌تواند به مدت زمان ماندگاری گردشگران در شهرستان تویسرکان کمک کند.

ترکاشوند ادامه داد: از دیگر مزایای این بنای جذاب تاریخی، برخورداری از شرایط مناسب، نبود آلودگی نوری و هوای پاک است که موقعیت را برای رصد آسمان و ستارگان به طورکامل مهیا کرده است.

در سال‌های اخیرکاروانسراهای «‌فرسفج» تویسرکان و «تاج‌آباد» بهار به همراه ۵۲ کاروانسرای دیگر کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیدند. ساختمان این کاروانسراها در فاصله سال‌های ۱۰۰۶ تا ۱۰۳۸ به سبک معماری دوره صفویه ساخته شده و مساحت آنها نزدیک به 4 هزار مترمربع است. این کاروانسراها در مسیر شاهی یا جاده ابریشم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052801548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha