نقش‌آفرینی بازار تاریخی تبریز در تحقق روند توسعه گردشگری/ اقتصاد شهری چشم انتظار بخش‌ خصوصی است

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تبریز با اشاره به اهمیت بازار تاریخی تبریز، این بازار ثبت جهانی شده را در نگاه سرمایه‌گذاران و متولیان امر، بزرگترین عامل رونق گردشگری و اقتصادی شهر تبریز عنوان کرد.

به‌گزارش میراث آریا، رضا خلیلی در بازدید روز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ خود از مرمت بخشی از سرای امیر برای تبدیل آن به کافه رستوران توسط یک برند معتبر در بازار تبریز، گفت: راه‌اندازی مکان‌هایی مانند کافه رستوران، هتل بوتیک و گالری‌ها در مجموعه‌های تاریخی می‌تواند به شکوفایی این اماکن کمک کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تبریز ادامه داد: اهمیت سراها، تیمچه‌ها و راسته‌ها در بازار تبریز به‌عنوان موزه زنده و حیاتی در جذب گردشگران حائز اهمیت ویژه‌ای بوده و این اماکن تاریخی، بخشی از تاریخ و فرهنگ تبریز و آذربایجان را به تصویر کشیده و نقشی کلیدی در انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده ایفا می‌کنند.

او در ادامه به نگاه ویژه به افتتاح مجموعه‌های مشابه توسط بخش خصوصی در بازار تاریخی و فرهنگی تبریز افزود: افتتاح کافه رستوران‌ها، سفره‌خانه‌ها و دیگر مکان‌های مشابه در بافت تاریخی این بازار بزرگ تبریز، موجب آشنایی بیشتر گردشگران و شهروندان با اهمیت فرهنگی و تجاری این بازار شده و به تبع آن تأثیرات مثبتی در سطح منطقه و حتی بین‌المللی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052801599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha