عیادت مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی از هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی در رشته گره چینی در روستای هفته عمارت شهرستان شازند عیادت کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی عصر روز گذشته ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ به همراه رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند با حضور در منزل و کارگاه  آثار چوبی استادمحمد علی نوری هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی استان، از او دلجویی کرد و ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای این هنرمند، در جریان روند درمان این هنرمند قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی همراهی و همدلی با صنعتگران و هنرمندان پیشکسوت را از مهمترین وظایف مدیران حوزه فرهنگ و هنر برشمرد و گفت: هنرمندان پیشکسوت سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه هستند و حضور هنرمندان متعهد و پیشکسوت در عرصه‌های مختلف برای اهالی فرهنگ و هنر مغتنم است.

او از استاد محمد علی نوری به‌عنوان یکی از اساتید تاثیرگذار در عرصه صنایع‌دستی به ویژه رشته بومی گره چینی برشمرد و ادامه داد: صنایع‌دستی، در فرهنگ ما ریشه دارد فرهنگی که همیشه با اقتصاد عجین بوده و رمز ماندگاری این صنعت نیز همین اقتصادی بودن هنر صنایع‌دستی است.

در پایان این دیدار با اهدای لوح از استاد محمد علی نوری هنرمند و پیشکسوت در ساخت در و پنجره گره چینی که هم اکنون در روستای هفته عمارت در شهرستان شازند مشغول به فعالیت است، تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403053001691
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha