«صالحی امیری» در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و امور فرهنگی صاحب‌نظر است/ دیدگاه‌ها اگر منطبق بر شاخص‌های فرهنگی باشد، می‌توان به توسعه پایدار گردشگری امید بیشتری داشت

عضو شورای عالی میراث‌فرهنگی ضمن مطلوب ارزیابی کردن تخصص‌های فرهنگی در کارنامه وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، او را صاحب نظر در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و کارشناسی و امور فرهنگی دانست.

محمد حسین ایمانی خوشخو، عضو شورای عالی میراث‌فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا بیان کرد: امروزه دیدگاه غالب در توسعه گردشگری دیدگاه فرهنگی است، یعنی کشورها به دنبال این هستند که گردشگری را با رویکرد فرهنگی توسعه دهند.

او با تأکید بر مورد توجه بودن رویکرد اقتصادی، گفت: با رویکردی فرهنگی می‌توان به گردشگری پایدار رسید که در آن صورت تبعات مثبت اقتصادی هم به دنبال خواهد داشت. گردشگری در کشور ما اگر بخواهد توسعه پیدا کند، حتما باید با رویکرد فرهنگی مورد توجه قرار گیرد. 

عضو شورای عالی میراث فرهنگی با اشاره به در نظر گرفته شدن گردشگری به عنوان پیشران اقتصادی در دولت چهاردهم، اضافه کرد: اگر دیدگاه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منطبق بر اصول و شاخص‌های فرهنگی باشد، می‌توان به توسعه پایدار گردشگری امید بیشتری داشت. 

ایمانی خوشخو، ضمن مطلوب ارزیابی کردن تخصص‌های فرهنگی در کارنامه سید رضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، او را صاحب نظر در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و کارشناسی و امور فرهنگی دانست.

او در پایان با اشاره به سابقه صالحی امیری در تعامل با دستگاه‌ها که می‌تواند کمک شایانی به گردشگری به عنوان یک حوزه میان بخشی کند، اظهار کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برنامه هفتم توسعه کشور را فرهنگ‌بنیان طراحی کرده اند، انتظار دارم که با رای اعتماد به آقای دکتر صالحی امیری بر این سیاست تکیه کنند که در این صورت می توان به آینده این وزارتخانه امید بسیاری را داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403053001774
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha