گردشگری آبی در سدهای استان اردبیل توسعه می‌یابد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از سرمایه‌گذاری ۹۶۰ میلیارد ریالی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سدها و تاسیسات آبی سد گیلارلو، قوری چای و آبگرم ژنرال در این استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، علی حیدری اناری گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین وزارت نیرو و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، واگذاری بلندمدت حاشیه تاسیسات آبی و آب‌های معدنی برای گردشگری آبی در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: واگذاری بلندمدت سدهای گیلارلو، قوری‌چای و آبگرم ژنرال برای توسعه گردشگری آبی استان به امضای طرفین رسیده تا بر اساس این تفاهم‌نامه امکان توسعه گردشگری آبی در این اماکن فراهم شود.

او تاکید کرد: در سد گیلارلو گرمی ۸۰۰ میلیارد ریال، سد قوری‌چای اردبیل ۱۰۰ میلیارد ریال و آبگرم ژنرال سرعین ۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود تا سرمایه‌گذاری و مشارکت در اجرای طرح گردشگری به مدت ۱۸ سال توسط سرمایه‌گذار صورت بگیرد.

حیدری ادامه داد: ظرفیت‌های قابل توجهی در گردشگری آبی استان اردبیل وجود دارد و با توجه به توسعه زیرساخت‌های عمرانی در استان سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها چشم‌انداز روشنی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403053101820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha