کشف شمشیر سامورایی در کاوش‌های شهر برلین

یک شمشیر سامورایی در شهر برلین آلمان کشف شد.

به‌گزارش میراث آریا، باستان‌شناسان  دفتر ایالتی حفاظت از آثار باستانی برلین، یک شمشیر سامورایی متعلق به قرن هفدهم را در کاوش‌های شهر برلین آلمان کشف کرده‌اند.

این شمشیر به عنوان واکیزاشی (Wakizashi) یک شمشیر کوتاه سامورایی از قرن هفدهم شناسایی شده است.

واکیزاشی‌ها به طور کلی به عنوان شمشیر پشتیبان یا کمکی برای مبارزات نزدیک استفاده می‌شدند و هنگامی که همراه با کاتانا پوشیده می‌شدند، به این جفت شمشیر دایشو گفته می‌شد که به معنای «بزرگ-کوچک» است.

واکیزاشی‌ها همچنین برای انجام سپوکو، یک عمل خودکشی آیینی با شکم‌دریدن، استفاده می‌شدند که برای جلوگیری از اسارت، مجازات اعدام برای جرایم جدی یا برای جبران ننگ شخصی انجام می‌شود.

این شمشیر در کاوش‌ زیرزمین‌های قرن بیستم در منطقه مولکن‌مارکت در خیابان استرالاور کشف شد. این خیابان باریک که زمانی با خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری پوشیده شده بود، در طول جنگ جهانی دوم به شدت بمباران شده است.

شمشیر سامورایی در برلین

باستان‌شناسان چندین زیرزمین پر از آوارهای مربوط به جنگ را که در مراحل نهایی نبرد برلین دور ریخته شده بود، پیدا کردند. این آورها شامل افسارها، رکاب‌ها، مهارها و انواع مختلف نظامی‌گری توپخانه‌ای و همچنین یک واکیزاشی به شدت زنگ‌زده بود.

با بررسی دقیق‌تر توسط موزه پیش‌ از تاریخ و تاریخ اولیه، محققان توانستند آثار چوب و پوشش‌های پارچه‌ای روی دسته شمشیر را که هنوز حفظ شده بود، پیدا کنند.

پژوهشگران همچنین نقش دایکوکوتن (Daikokuten) را روی حلقه شمشیر شناسایی کردند، یک الهه ترکیبی ژاپنی که نماد ثروت، خانه، کشاورزی، باروری، جنسیت و جنگ است. در اساطیر ژاپنی، دایکوکوتن یکی از هفت خدای خوشبختی یا هفت خدای ثروت است.

براساس اعلام  موزه‌های دولتی برلین تزئینات ذوب شده گل داوودی و نقش‌های خط آب نیز روی محافظ شمشیر پیدا شده است. بر اساس نقش‌ها و سبک، دسته شمشیر می‌تواند به دوره ادو (قرن هفدهم تا نوزدهم میلادی) نسبت داده شود.

حدس‌ و گمان‌هایی درباره حضور  واکیزاشی در زیرزمینی در شهر برلین وجود دارد و پژوهشگران احتمال می‌دهند که این شمشیر هدیه‌ای از مأموریت تاکنوچی در سال ۱۸۶۲ یا مأموریت ایواکورا بین سال‌های ۱۸۷۱ و ۱۸۷۳ بوده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060300156
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha